آذربایجاناخبارایران

الدنیز قلی اف :فیلم‌سازی سلحشور مجاهدانه و استادانه بود

عصر دیروز، مراسم ختمی به مناسب درگذشت فرج‌الله سلحشور در شهر باکو آذربایجان برگزار شد والدنیز قلیف  متفکر سرشناس آذری درباره جایگاه و شخصیت فرج‌الله سلحشور صحبت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  دیرلر ، عصر روز گذشته نشستی به مناسبت سالگرد فاجعه خوجالی توسط انجمن پاکی معنوی جمهوری آذربایجان برگزار شد و در حاشیه آن به مناسبت فوت فرج‌الله سلحشور مراسمی اجرا شد.

الدنیز قلیف  متفکر سرشناس آذری در این جلسه گفت: ما سلحشور را به عنوان یک مجاهد معرفی کرده و او را به عنوان یک استاد و هنرمند عرصه فعالیتی خود که مجاهدانه تلاش کرد معرفی می‌کنیم.

الدنیز قلی اف در ادامه افزود : « دنیای هنر، هنرمندی بزرگ را از دست داد. جملات بسیار زیبایی را می توان در مورد سریال حضرت یوسف (ع) بیان کرد. اما، زیباترین سخن در مورد یک فیلم را فقط بینندگان آن می توانند بیان کنند. اگر سریال حضرت یوسف (ع) در بسیاری از کشورهای دنیا در تیراژ بالایی مشاهده شده است و بیننده ها این فیلم را با علاقمندی تماشا کرده اند، در این صورت، نیازی به بیان هیچ گونه تعریفی نیست. جایزه ی ارزشمندتری از توجه بینندگان به سریال حضرت یوسف (ع) نمی توان به سازنده آن اهداء کرد.»

الدنیز قلی اف گفت : « طبیعی است که تماشا شدن این سریال در این سطح عالی نشاندهنده استعداد کارگردان سریال حضرت یوسف (ع) می باشد و مشخص است که سلحشور برای موفقیت این سریال زحمات فراوانی کشیده است. رتبه عالی سریال حضرت یوسف (ع) با شاخص های مختلفی به وضوح قابل مشاهده است. انتخاب بازیگر و صحنه آرایی این سریال، نشاندهنده سطح عالی کار است. از این جهات ، باور دارم که هنرمندی برجسته از دنیا رفته است. خداوند او را غریق رحمت خود کند.»

در پایان این مراسم برای روح فرج‌الله سلحشور فاتحه قرائت شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا