آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

کاهش محبوبیت حزب حاکم ترکیه و اردوغان

جدیدترین نظرسنجی سیاسی در ترکیه حاکی از کاهش شدید محبوبیت حزب حاکم عدالت و توسعه و شخص اردوغان است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «مهمت پُستاکی» صاحب شرکت تحقیقاتی ORC و دانشمند علوم سیاسی، دانشیار «دریا کومورجو»، جدیداً نتایج تازه ترین نظرسنجی خود درباره وضعیت رقابت سیاسی احزاب را با رسانه ها در میان گذاشتند.

در نظرسنجی این موسسه از مردم پرسیده شده: فرض کنید یکشنبه آتی، انتخابات سراسری ترکیه برگزار می شود و رجب طیب اردوغان، نامزد است. آیا به او رای خواهید داد؟

پاسخ دهندگان، به این شکل، به سوال مزبور پاسخ دادند:

حتماً به اردوغان رای خواهم داد: 30.7 درصد.

هرگز! حاضر نیستم به اردوغان رای دهم: 60 درصد.

مخالفت قاطعانه 60 درصدی رای دهندگان با اردوغان، یک نشانه و گزاره سیاسی بسیار مهم و معنی دار است.

به گفته مهمت پُستاکی صاحب شرکت تحقیقاتی ORC، این آمار نشان دهنده آن است که حزب عدالت و توسعه در مقایسه با آخرین انتخابات سراسری که در 24 ژوئن 2018 برگزار شد، بخش مهمی از پایگاه اجتماعی خود را از دست داده است.

قبلاً گفته می شد که اردوغان حتی از حزب خود نیز محبوب تر است و اگر مردم به حزب رای ندهند، به خود رهبر حزب حتماً رای می دهند. اما حالا این فرضیه نیز اعتبار خود را از دست داده و علاوه بر حزب، رهبر آن نیز محبوبیت و جایگاه خود را از دست داده است.

نتایج نظرسنجی های مختلف و شواهد نشان می دهد که ترکیه در سال آتی میلادی، انتخاباتی مهم و سرنوشت ساز را در پیش رو دارد و مخالفان متحد اردوغان عزم خود را جزم کرده اند تا نگذارند انتخابات به دور دوم کشیده شود و قصد دارند او را در همان مرحله اول شکست داده و از عریکه قدرت به زیر کشند.

منبع: تسنیم

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا