آذربایجاناخبارارمنستان

کارشناس نظامي جمهوري آذربايجان: روساي گروه مينسک عامل درگيري در قره باغ هستند

یک کارشناس نظامی جمهوری آذربایجان گفت عامل درگیری اخیر نیروهای این کشور و ارمنستان در خط آتش بس مناقشه قره باغ ، روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا می باشند.
به گزارشمرکز فرهنگی قفقاز ، عذیر جعفروف در گفتگو با پایگاه اینترنتی «هفته» گفت: «روسای گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در حال تدارک موضوعی برای گفتگو در دیدار آتی الهام علی اف و سرژ سارکیسیان روسای جمهوری آذربایجان و ارمنستان در ماه سپتامبر در نیویورک هستند.»
عذیر جعفروف افزود : «روسای گروه مینسک (نمایندگان آمریکا و روسیه و فرانسه) می خواهند نشان دهند که برای حل مسئله قره باغ ، در حال تلاش هستند.»
این کارشناس نظامی جمهوری آذربایجان گفت : « در مورد درگیری اخیر، توطئه روسای گروه مینسک کاملا قابل مشاهده است. ما بدون واهمه باید این را بیان کنیم. تاکنون در هر مساله ای که بروز کرده است، ارامنه به عنوان ابزار دست معرفی شده اند. آنها (روسای گروه مینسک) با مهارت از این عامل استفاده می کنند.»
گفتنی است وزارتخانه های دفاع جمهوری آذربایجان و ارمنستان از درگیری شدید نیروهای دو طرف در روز 22 آگوست خبر داده و مدعی وارد کردن تلفات جانی به طرف مقابل شده اند.
اخیرا مرکز تحقیقات استراتفور آمریکا با انتشار تحلیلی از تحولات جدید بحران قره باغ ، با اشاره به افزایش نقض آتش بس و درگیری نظامیان جمهوری آذربایجان و ارمنستان ، پیشی بینی کرد که رویارویی آمریکا و روسیه در اوکراین ، به منطقه قفقاز و قره باغ کشانده خواهد شد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا