اخبارترکیه

اردوغان: هرکه با من نباشد عليه ترکيه است

رئيس جمهوري ترکيه با انتقاد شديد از تمامي احزاب مخالف خود آنها را همدستان فتح‌الله گولن خواند که “باور، فرهنگ و تاريخ ملت ترکيه را هدف گرفته‌اند.”
به نظر مي‌رسد رجب طيب اردوغان، رئيس‌جمهوري ترکيه با انتقاد شديد از مخالفان خود و قائل نشدن استثنا براي هيچ يک از آنها، قصد دارد پس از اعمال محدوديت بر فعاليت‌هاي آنان و متهم کردنشان به تضعيف کشور، راه را براي تغيير نظام حاکم در ترکيه به رياست‌جمهوري هموار کند.
 
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،رئيس‌جمهوري ترکيه گفت: احزاب مخالف کشور در کنار گروه هواداران «فتح‌الله گولن» ايستاده‌اند.
 
دولت ترکيه، فتح‌الله گولن را به نفوذ در نهادهاي دولتي و تلاش براي تسلط بر کشور متهم مي‌کند، اردوغان نيز همه مخالفان دولت را در دايره اتهام قرار داده است.
 
اردوغان در سخنراني در جمع ساکنان شهر ترابزون، در شمال شرق کشور گفت: احزاب مخالف نه‌تنها براي خدمت به مردم ترکيه تلاش نمي‌کنند بلکه در کنار کساني ايستاده‌اند که باورها، تاريخ، فرهنگ و ارزش‌هاي مردم را هدف حملات خود قرار داده‌اند.
 
بي‌شک اين انتقادات تند اردوغان از احزاب مخالف، در راستاي مقدمه‌سازي براي هدفي است که وي به وسيله اعمال محدوديت بر مخالفان و اتهام زني به آنان مبني بر تلاش براي تضعيف کشور، آن را دنبال مي‌کند. اردوغان تلاش مي‌کنند نظام ترکيه را به رياست جمهوري تبديل کند تا به اين ترتيب قدرت خود را بر همه مسوولان و بخش‌ها کشور مستولي کند.
 
رئيس‌جمهوري ترکيه با اشاره به انتخابات پارلماني در هفتم ژوئن آينده، گفت: در اين انتخابات گروهي تلاش مي‌کنند ترکيه جديدي را پايه‌ريزي کنند و گروه ديگري نيز تلاش مي‌کنند به شکل قديمي خود باقي بماند.
 
وي در ادامه رياست‌جمهوري و قانون اساس جديد را براي ترکيه بسيار ضروري دانست و تاکيد کرد کشور هرگز در برابر گروه فتح‌الله گولن تسليم نخواهد شد.
 
 
فتح‌الله گولن، روحاني در تبعيد و مخالف دولت آنکارا، از سال 1998 در ايالت پنسيلوانياي آمريکا اقامت دارد و دولت آنکارا وي را به نفوذ در دستگاه‌هاي قضايي و پليس ترکيه متهم کرده است.
 
همچنين طرفداران وي نيز به سوءاستفاده از سمت‌هاي خود و شنود غيرقانوني مقامات دولتي و شهروندان متهم هستند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا