آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقفقاز جنوبی

ایروان: باکو تمایلی به برقراری صلح ندارد

ارمنستان، جمهوری آذربایجان را به عدم تمایل برای برقراری صلح و ثبات و تلاش در جهت پاکسازی قومیتی در منطقه قره‌باغ متهم کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت امور خارجه ارمنستان در بیانیه ای سخنان رئیس جمهور آذربایجان در دیدار با نمایندگان بخش غربی این کشور را نشان دهنده عدم علاقه باکو در برقراری صلح و ثبات در منطقه قفقاز جنوبی، لغو فرآیند صلح و پاکسازی قومیتی منطقه قره باغ دانست.

در این بیانیه آمده است: الهام علی اف نه تنها به اشغال نظامی اراضی ارمنستان اذعان کرده بلکه خواسته های ارضی جدیدی مطرح نموده و با بی‌اعتنایی به قوانین بین المللی و شرکای جهانی، ارمنستان را به اعمال زور تهدید می کند.

وزارت امور خارجه ارمنستان از کشورهای دخیل در مذاکرات صلح خواست تا در گفتار و عمل باکو را وادار سازند تا جنگ طلبی را کنار گذاشته، به تعهدات خود عمل کرده و نیروهایش را از خاک ارمنستان خارج و از گذرگاه لاچین رفع انسداد کند.

از سوی دیگر وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان امروز در واکنش به شکایت ایروان از باکو در دادگاه حقوق بشر اروپا مدعی شد که تمامی وسایل نقلیه بدون مانع در جاده لاچین در حال تردد هستند.

در این بیانیه ایروان متهم شده که مشغول بهره برداری غیرقانونی از منابع معدنی قره باغ بوده و با استفاده از جاده لاچین آنها را به ارمنستان منتقل می کند.

به گفته وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان، ارمنستان در سال ۲۰۲۱ از طریق جاده لاچین مین به قره باغ انتقال داد که برخی از آنها در تخریب خانه شهروندان غیرنظامی به کار گرفته شد.

در پایان این بیانیه عنوان شد: باکو کماکان به تعهدات خود پایبند بوده و از ارمنستان می خواهد تا تحریکات خود علیه دولت و ملت جمهوری آذربایجان را متوقف سازد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا