آذربایجاناخبارایران

کارشناس آذری:تحرکات برخی کشورهای منطقه علیه ایران نتیجه ای در بر نخواهد داشت

«توفیق عباس اف» کارشناس سیاسی جمهوری آذربایجان گفت: آمریکا و برخی کشورهای منطقه در تحرکات جدید علیه جمهوری اسلامی ایران نمی توانند موفق شوند و نتیجه ای کسب کنند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، عباس اف روز دوشنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: آمریکا کشورهای خلیج فارس را متحدان خود در منطقه می داند، ولی محافل رسمی این کشورها قادر به ارزیابی صحیح واقعیات و اجرای کار عملی نمی باشند .
وی با تاکید بر این که فعالیت برخی کشورهای خلیج فارس علیه ایران هرگز پیش نخواهد رفت، تصریح کرد: این کشورها با ایجاد ائتلاف نظامی متشکل از 30 کشور اسلامی قصد داشتند علیه ایران و نیروهای مشخص در لبنان اقدام کنند، ولی نتوانستند به اهداف خود برسند.
توفیق عباس اف تلاش های برخی کشورهای خلیج فارس و رژیِم صهیونیستی را در راستای تحریک آمریکا علیه جمهوری اسلامی ایران پس از روی کار آمدن دونالد ترامپ دانست و افزود: آنها در این راستا نیز نمی توانند موفق شوند .
این کارشناس جمهوری آذربایجان خاطر نشان کرد: نخستین گام های دونالد ترامپ به عنوان رییس جمهوری آمریکا موجب واکنش های سخت در این کشور و در سراسر جهان شده است.
توفیق عباس اف گفت: در حال حاضر شاهد اعتراضات گسترده در شهرهای بزرگ آمریکا و نیز در اروپا علیه سیاست های دونالد ترامپ هستیم و تصمیمات اخیر وی نه تنها برای کشورهای دیگر بلکه برای آمریکا نیز مشکلات عدیده ای ایجاد کرده است .
وی در باره ادعاهای واهی مطرح شده علیه ایران از سوی محافل رسمی آمریکا گفت: همه این گروه های تروریستی که در حال حاضر در منطقه فعال هستند از سوی دولت قبلی آمریکا سازماندهی و تامین مالی و تجهزات نظامی شده اند.
به گفته عباس اف، آمریکا قبل از اتهام بستن به کشورهای دیگر بهتر است سیاست های خود را اصلاح کند، چرا که در حال حاضر دلایل انکار ناپذیری وجود دارد که، همه این جنگ های ویرانگر در خاورمیانه دو دوره حکومت دمکرات ها از سوی هیلاری کلینتون و تیم مستقر در کاخ سفید طراحی شده است .
وی افزود: جهان فعلی اگر چه نیاز به اصلاحاتی دارد، اما این اصلاحات در وهله اول باید از خود آمریکا که موج ترور را در جهان گسترش داده است، آغاز شود .
توفیق عباس اف گفت: سیاست های جمهوری اسلامی ایران در منطقه ممکن است برای آمریکا و متحدان آن در منطقه خوشایند نباشد، ولی برای نابودسازی گروه های تروریستی فعال در منطقه، مفید است و مردم منطقه از آن حمایت می کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا