آذربایجاناخبارایرانعمومی

چاپ مجله «مسایل زبان و ادبیات فارسی» در جمهوری آذربایجان

با همکاری رایزنی فرهنگی ایران در باکو، مجله مشترک علمی و پژوهشی «مسایل زبان و ادبیات فارسی» به دو زبان آذری و فارسی چاپ شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، با همکاری رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو و دانشگاه دولتی باکو، چهارمین جلد از مجله مشترک علمی و پژوهشی «مسایل زبان و ادبیات فارسی» به دو زبان آذری و فارسی به چاپ رسید.

در این مجله مشترک مقاله‌هایی با موضوعات توسعه روابط ادبی ایران و جمهوری آذربایجان، بی نظمی زمانی در منظومه خسرو و شیرین نظامی، هم‌آواهای زبان فارسی بر اساس غ/ق، حروف ربط، افعال پیشوند و نقش آنها در ایجاد کلمه از اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو، تقی پورنامداریان، هیوا حسن‌پور و فرهاد درودگریان از جمهوری اسلامی ایران و نیز پروفسور مهدی کاظم اف، شاهین یوسفلی و خانم شفق علی بیلی، نوشابه علیزاده، منظره محمداوا، عصمت خانم محمداوا، لیلا محموداوا، ضیافت محمداوا، آیگون علیزاده از جمهوری آذربایجان آمده است.

هدف از چاپ این مجموعه مقالات، گسترش زبان و ادبیات فارسی و استفاده اساتید و دانشجویان و علاقه‌مندان به زبان و ادبیات فارسی در جمهوری آذربایجان است.

 

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا