آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

اصرار علی‌اف بر ساخت پاسگاه مرزی در آخرین نقطه جاده لاچین

رئیس جمهور آذربایجان در گفت‌و‌گو با وزیر خارجه آمریکا با رد ادعای ارمنستان، بر ساخت پاسگاه مرزی در آخرین نقطه جاده لاچین تاکید کرد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان و «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه تلفنی گفت‌وگو کردند.

علی اف در این گفت‌وگو اظهار داشت:جمهوری آذربایجان آماده عادی سازی روابط با ارمنستان و امضای معاهده صلح در آینده نزدیک است. وی همچنین از ارائه متن معاهده صلح با پیشنهادها و اصلاحات نهایی به ارمنستان خبر داد.

در این گفت‌وگوی تلفنی وضعیت جاده «لاچین_خانکندی» مورد بررسی قرار گرفت. وی محاصره جاده لاچین را تبلیغات دروغین ارمنستان دانست و مدعی شد ارمنستان از یک جاده اضافی برای حمل و نقل غیرقانونی و انتقال پرسنل خود در خاک جمهوری آذربایجان استفاده می‌کند.

علی اف در گفت‌‌وگو با بلینکن بر لزوم ایجاد پاسگاه مرزی در آخرین نقطه جاده لاچین در جمهوری آذربایجان در مرز با ارمنستان تاکید کرد.

برخی منابع خبری روز سه شنبه شب مدعی شدند که ارتش جمهوری آذربایجان قصد تحرکاتی را در منطقه دارد. بنابر ادعای منابع خبری، ارتش جمهوری آذربایجان قصد دارد به مناطقی در «سیونیک» در ارمنستان حمله کند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا