اخباراردبیل

پیکر سلطان‌الذاکرین تشییع شد؛طنین «زینب زینب» تا آسمان اردبیل پر کشید

تشییع‌کنندگان مرحوم سلیم موذن‌زاده آرام آرام از مصلی حرکت می‌کنند تا به میدان سرچشمه می‌رسند. پس از اقامه نماز، همگی دور میدان حلقه می‌زنند و با نوای «یا حسین» و «یا زینب» پیکر نوحه‌خوان اردبیلی را بدرقه می‌کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، اشک‌ها بر گونه روان است و مردم پشت همدیگر قطار شده‌اند. همنوا می‌خوانند «زینب زینب زینب کنز حیا زینب کان وفا زینب / زینب زینب زینب درد آشنا زینب غرق بلا زینب» و پیش می‌روند، ازدحام جمعیت به قدری است که نمی‌شود قدم از قدم برداشت، برخی هم جای خلوتی پیدا کرده‌اند و در نبود سلطان‌الذاکرین در گوشه‌ای آرام گریه می‌کنند.

تشییع‌کنندگان مرحوم سلیم موذن‌زاده آرام آرام از مصلا حرکت می‌کنند تا به میدان سرچشمه می‌رسند، پس از اقامه نماز همگی دور میدان حلقه می‌زنند و با نوای «یا حسین» و «یا زینب» پیکر نوحه‌خوان اردبیلی را بدرقه می‌کنند.

پیر، جوان، زن و مرد به خیابان آمده‌اند تا تاریخ این روز را در یادها ثبت کنند و چشم‌های گریان رخ در دل درختان و برگ‌های زرد پاییزی داده‌اند که چه آرام با نسیمی بر سر رهگذران می‌ریزند و گویی آنها نیز اشک‌هایشان را سوی زمین روانه می‌کنند.

در این بین هر کس به همشهری‌اش می‌رسد پس از تسلیت فوت سلیم موذن‌زاده می‌گوید «خدا آیت‌الله موسوی اردبیلی را هم بیامرزد»، آری اردبیل داغدار شده و در یوم عزای امام حسین(ع)، تن سیاه شهر همچنان مشکی می‌پوشد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا