آذربایجاناخبارترکیه

پیوستن دانشجویان آذری دانشگاه های ترکیه به گروه پ.ک.ک

به تازگی از سوی رسانه ها خبرهای مختلفی را از پیوستن گروه ای از جوانان آذری به گروه تروریستی داعش منتشر شده است. اما مشخص گردیده است که جوانان آذربایجان نه تنها به گروه تروریستی داعش می پیودند بلکه عده ای از آنها نیز عضو گروه پ.ک.ک می گردند.متاسفانه افرادی که در حال پیوستن به پ.ک.ک هستند از جوانان تحصیلات کرده و دانشجویان می باشند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از FaktXəbər ، این جوانان آذربایجانی که در دانشگاه های ترکیه در حال تحصیل می باشند با تاثیرکذاری دانشجویان که گرایش به پ.ک.ک دارند تحصیل خود را کنار گذاشت و به این گروه می پیودند.
یکی از این دانشجویان که این موضوع را تایید نموده نام خود را فرامرز فرزند آذری معرفی نموده است . براساس سخنان وی ایشان دانشجوی دانشکده جامعه شناسی آنکارا بوده است که وی پس از ترک دانشگاه به دیاربکر رفته و از آنجا نیز به کوه های باغ اک عزیمت نموده و به این گروه پیوسته است. وی چگونگی پیوستنش به گروه پ.ک.ک را این چنین تشریح می نماید: زمانی که در حال تحصیل در دانشگاه بودم با جوانان که عضو گروه پ.ک.ک بودند آشنا گردیدم، پس از مدتی که با آنها بودیم متوجه گردیم که آنان از اعضای گروه پ.ک.ک می باشند ، ابتداء در میان جوانان بحث های سیاسی زیاد مطرح نمی گردید. ولی رفته رفته با مطرح شدن سخنان سیاسی در مورد تمامی اتفاقات در منطقه میان دانشجویان ما به سمت این گروه متمایل گردیدیم و سپس به گروه های مبارزه مسلحانه پیوستیم.
در ضمن شخصی دیگری که به این گروه پیوسته است خود را به نام بابک فرزند آکیر معرفی نموده و گفت : در دانشگاه تورگوت اوزال آنکار تحصیل می نمودم و از آنجا به گروه پ.ک.ک ملحق گردیده ام.
یکی دیگر از این افراد که به این گروه پیوسته خود را آزاد فرزند میرخان معرفی نموده و می گوید: در دانشگاه بلکسیر آنکارا تحصیل می نموده و به دلیل تاثیرگذاری دانشجویان این گروه در دانشگاه به اعضای این گروه ملحق گردیده است.

لینک خبر:

http://faktxeber.com/dht-azrbaycanl-tlblr-pkk-terror-tkilatnda–vdeo_h475534.html

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا