آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

پیام تبریک نوروزی آیت الله رئیسی خطاب به رئیس جمهور آذربایجان

آیت الله رئیسی با ارسال پیامی به «الهام علی اف» فرا رسیدن عید نوروز را به مردم و دولت جمهوری آذربایجان تبریک گفت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در پیام تبریک نوروزی رئیس جمهور کشورمان خطاب به «الهام علی اف» رئیس جمهور آذربایجان آمده است: «فرارسیدن نوروز نشاط آفرین و دوباره جان یافتن طبیعت و زمین، حلول سال ۱۴۰۱ هجری خورشیدی را به جنابعالی و مردم عزیز کشورتان صمیمانه تبریک و تهنیت می‌گویم. نوروز نماد و تبلور تمدنی ارزش‌گرا است که نقطه اوج فرهنگ برآمده از آن خداپرستی، خانواده‌دوستی و صلح‌گستری است.
وی با اشاره به فرمایش پیامبر اعظم درباره بهار آورده است: «پیامبر گرامی اسلام (صلی الله علیه و آله الطاهرین و صحبه المنتجبین) می‌فرمایند: «اذا رایتم الربیع فاکثروا فی‌ها ذکر النشور؛ هر وقت بهار را دیدید، بسیار از قیامت یاد کنید.» تأمل در عظمت خلقت و توجه به دگرگونی طبیعت، مایه بیداری دل و وسیله یاد خدا و دستاویزی برای رشد و تعالی بشریت است.»
آیت اله رئیسی همچنین در این پیام با یاد آوری شعری از شاعر بزرگ ایران زمین، سعدی علیه‌الرحمه آورد:
خیز و غنیمت شمار، جنبش باد ربیع ناله موزون مرغ، بوی خوش لاله‌زار
هر گل و برگی که هست یاد خدا می‌کند بلبل و قمری چه خواند، یاد خداوندگار
رییس جمهور کشورمان با ابراز امیدواری از برقراری صلح و امنیت برای مردم جهان اعلام کرد: «امیدوارم در قرن جدید، حرکت به سوی ارزش‌های متعالی الهی و انسانی سرعت بیشتری یابد و همچون نوروز، روز و روزگاری شادتر و خرم‌تر برای دل‌ها و جان‌های همه‌ی مردمان آن دیار و همدلی و آرامش بیشتر برای ملت‌های منطقه رقم بخورد. جمهوری اسلامی ایران تقویت و گسترش این همبستگی فرهنگی را نویدبخش آرامش و صلح برای کل کشور‌های منطقه و جهان می‌داند و در این راستا دست دوستی را به گرمی به سوی همه کشور‌ها دراز می‌کند».
در بخش پایانی پیام خطاب به رئیس جمهوری آذربایجان آمده است: «از خداوند متعال، سلامتی و موفقیت آن جناب و شادکامی و سرافرازی کشور دوست و برادر جمهوری آذربایجان را خواستارم و سالی سرشار از خیر و برکت برای شما مسألت دارم.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا