آذربایجاناخبار

جزئیات مذاکره جمهوری آذربایجان با اسرائیل

مدیر حوزه سیاسی اجتماعی نهاد ریاست جمهوری با هیئت اسرائیلی که به باکو سفر کرده اند، دیدار کرد.

آذربایجان، اسرائیل را شریک استراتژیک، متفق خود و بسیار مهم به حساب می آورد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از Virtualaz.org ، این مطلب را علی حسن اف، مدیر حوزه سیاسی اجتماعی نهاد ریاست جمهوری در دیدار خود با هیئت اسرائیلی اعلام کرده است.

در این باره اطلاعات بیشتر را روزنامه “The Jerusalem Post” منتشر کرده است. روزنامه این مطلب را درباره دیدار علی حسن اف با هیئت اسرائیلی که در 26 ژانويه صورت گرفته، اعلام داشته است.

طبق اظهارات مقام رسمی نهاد ریاست جمهوری، رابطه یک کشور سکولار با اسرائیل که با ایران نیز رابطه دارد، بدون توجه به فشارها، روز به روز توسعه یافته و شکوفاتر خواهد شد.

وی همچنین اظهار داشته: ما با همه کشورهایی که برای ما منفعت دارند رابطه داریم. از آن جمله رابطه با کشورهایی است که رقیب یکدیگر هستند.

این مقام رسمی به عنوان مثال رابطه باکو با روسیه و آمریکا و همچنین ایران، ترکیه و اسرائیل را بیان کرده است. علی حسن اف اظهار داشته که در اوایل ژانويه که رئیس جمهور الهام علی اف در دیدار با همتای ترک خود رجب طیب اردوغان مشایعت کرده بود، اما یک بار هم شاهد این موضوع نبوده که درباره رابطه آذربایجان با اسرائیل مطلبی بیان شود و خواستار خوشحالی و یا ناراحتی طرف مقابل از این رابطه شود.

علاوه بر این، طبق اظهارات وی رابطه پایدار با اسرائیل به آذربایجان در واشنگتن نیز کمک می کند. به این شکل که گروه های یهودی فعال در پایتخت آمریکا و رهبران اسرائیل با همکاران آمریکایی خود، آذربایجان را نیز مورد بحث قرار می دهند.

همچنین آذربایجان با اسرائیل، روابط مستحکم نظامی دارد. علی حسن اف عضویت آذربایجان در سازمان کنفرانس اسلامی و در عین حال داشتن یک رابطه نزدیک با اسرائیل را، الگویی برای سایر کشورهای اسلامی دانست.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا