آخرین اخبارآذربایجاناخبارایراننخجوان

گسترش تعاملات مرزی ایران و نخجوان بررسی شد

در دیدار ” سید عباس حسینی” سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در نخجوان و ” نیام الدین تقی اف ” فرمانده مرزبانی جمهوری خود مختار نخجوان گسترش تعاملات و همکاری مرزی و ترانزیت کالا دو طرف مورد بررسی قرار گرفت .

به گزارشپایگاه خبری حقایق قفقاز  به نقل از سرکنسولگری جمهوری اسلامی ایران در نخجوان ، حسینی در این دیدار با تاکید بر حسن همجواری به ویژه تعاملات ترانزیتی کالا گفت: جمهوری اسلامی ایران از احیای مرزهای جمهوری آذربایجان خرسند است و این موضوع می‌تواند در افزایش همکاری‌ها موثر باشد.

در این دیدار ”نیام الدین تقی اف “هم با قدردانی از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان ، آن را نشانه توجه ایران به دوستی و برادری ، حسن همسایگی و نیز توجه و احترام به قوانین بین المللی دانست .

فرمانده مرزبانی نخجوان با اشاره به این که تعاملات و همکاری بسیار خوبی با فرماندهان مرزبانی ایران در پایانه های پلدشت و جلفا وجود دارد ، گفت : مسایل حمل و نقل ترانزیت و عبور و مرور شهروندان در مواقع لازم صورت می گیرد و در همین راستا در آینده نزدیک نشست مشترک دو طرف برگزار خواهد شد .

جمهوری خودمختار نخجوان بخشی از جمهوری آذربایجان است که مرکز آن شهر نخجوان است. نخجوان ۵۳۶۳ کیلومتر مربع وسعت دارد و کل جمهوری از ۸ شهر، ۸ شهرستان و در حدود ۲۰۳ روستا تشکیل شده‌است وجمعیت این منطقه تقریبا۴۰۰هزارنفراست که۹۵درصدآنهاشیعه هستند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا