آخرین اخبارآذربایجاناخبار

تلاش هماهنگ وابستگان جریان های انحرافی در جمهوری آذربایجان برای شکستن سنت خودداری از برگزاری عروسی در ماه محرم و صفر؛ فراخوان الشاد میری به برگزاری عروسی در ماه محرم!!

وابستگان به صهیونیسم ، عوامل نورچی های وابسته به ترکیه و وهابی های وابسته به سعودی که طی ماه های پس از جنگ دوم قراباغ، موقعیت خود را در جمهوری آذربایجان محکمتر از سال های قبل احساس می کنند، در سال جاری جسارت به شئونات ماه محرم را به شکل آشکارتری در پیش گرفته اند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، در پی انتشار اخبار هفته های گذشته مبنی بر اعلام آمادگی برخی خوانندگان و صاحبان تالارها برای برگزاری مراسم های عروسی در ماه محرم، الشاد میری، از مهره های اصلی جریان نورچی های ترکیه در جمهوری آذربایجان در گفتگو با سایت “ساواش” برای برگزاری مراسم های عروسی در ماه محرم فراخوان داد!
الشاد میری با سفسطه گری و ضمن تجاهل درباره سنت شیعیان مبنی بر خودداری از برگزاری مراسم عروسی در ماه های محرم و صفر به احترام امام حسین (ع) و شهدای کربلا، در جملاتی مبهم و بی سر و ته گفت : « خود پیامبرمان و صحابه اش در همان ماه عروسی نداشته اند، داشته اند!! می گویند که این مساله در زمان پیامبر نبوده ، بعدا مطرح شده! اگر این مساله عروسی پس از زمان پیامبر مطرح شده، ارتباطی با قرآن ندارد. چونکه منبع اسلام ، قرآن است. در قرآن نیز موضوعی تحت عنوان عروسی گرفتن یا نگرفتن در دوره ای خاص وجود ندارد.»
این عنصر وابسته به جریان نورچی های ترکیه در جمهوری آذربایجان، خودداری اقوام و نزدیکانش از برگزاری عروسی در ماه های سوگواری خود را قابل درک دانست و افزود : « اگر در ماه های رمضان و محرم و صفر هم این افراد نتوانند عروسی کنند، پس چه زمانی عروسی بگیرند؟ چرا انسان ها را در دوره همه گیری ( کرونا) در چنین چارچوب تنگی می اندازید؟ بدون عروسی نگه داشتن انسان ها به مدت دو ماه، با کدام منطق و قانون و قاعده منطبق است؟ »
طی هفته های اخیر در آستانه ماه محرم ، وابستگان به وهابی ها و صهیونیست ها نیز تبلیغات گسترده ای را برای متقاعد کردن برخی شهروندان جمهوری آذربایجان به برگزاری مراسم های عروسی در ماه های محرم و صفر به راه انداخته اند که با واکنش منفی مردم و روحانیون مواجه شده است.
بخصوص جریان نورچی های ترکیه پس از تحکیم موقعیت پان ترکیسم در جمهوری آذربایجان طی یک سال گذشته، تلاش برای دور کردن مردم جمهوری آذربایجان از عقاید شیعی را دوچندان کرده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا