آذربایجاناخبارعمومی

تلاش باکو برای بازگرداندن کودکان و بازماندگان داعشی تبعه این کشور

در حالی وزارت امنیت جمهوری آذربایجان در سال های گذشته، شرایط لازم را برای اعزام نیروهای وهابی از این کشور برای کمک به گروهک تروریستی داعش در سوریه و عراق فراهم می کرد، اکنون باکو برای بازگرداندن کودکان و بازماندگان داعشی های جمهوری آذربایجان به این کشور تلاش می کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «استراتگ»، رامیز غفاروف، کاردار سفارت جمهوری آذربایجان در عراق گفت : « کارهای لازم برای آزاد کردن شهروندان جمهوری آذربایجان که به علت عبور غیرقانونی از مرز عراق، در این کشور دستگیر شده اند، در حال اجراست و اطلاعات مربوط به فهرست این افراد و اینکه از چه راهی و در چه زمانی به عراق وارد شده اند، در حال بررسی است. پس از پایان این کارها، آنها از زندان آزاد و به جمهوری آذربایجان فرستاده خواهند شد.»
این دیپلمات جمهوری آذربایجان در عراق افزود : « مذاکرات درباره کودکان آذربایجانی که از دست داعش رها شده اند، به منظور فرستادن آنها به جمهوری آذربایجان ادامه دارد. تعداد این کودکان زیاد است. به علت اینکه شمار دقیق آنها مشخص نیست، اکنون نمی توان در این باره مطلبی بیان کرد. این کودکان هم اکنون در جاهایی که یافته شده اند، نگهداری می شوند. تلاش داریم آنها را به مکانی نزدیک به خودمان بیاوریم و در جایی مناسب اسکان دهیم. برای تعیین هویت و مشخص کردن تعداد این کودکان با کارکنان وزارت امورخارجه جمهوری آذربایجان در تماس هستیم. پس از پایان کار، تمامی آنها را به جمهوری آذربایجان خواهیم فرستاد.»

کاردار جمهوری آذربایجان در عراق اعلام کرد شمار کودکان جمهوری آذربایجان که از دست «داعش» نجات داده شده اند، زیاد است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا