آذربایجاناخبار

ایلمار محمد یار اف وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان با رئیس هیئت حمل و نقل ایالات متحده امریکا دیدار کرد.

 وزیر امور خارجه جمهوری آذربایجان ایلمار محمد یار اف در سفر به ایالات متحده امریکا با ژنرال پل سلوا  رئیس هیئت حمل  و نقل دیدار کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازف در این جلسه ایلمار محمد یار اف از کمک نیروی بین المللی تحت عنوان ناتو که هدایت وفرماندهی  ناتو در افغانستان را  ژنرال پل سلوا بر عهده دارد بسیار قدردانی کرد.ایشان تاکید کردند اساس و مبنای کمک ناتو به عنوان یکی از راه های حمل و نقل قابل اعتماد و امن در جهان بشمار می رود که این حمل و نقل بر اساس حمایت کشور های عضو و شریک دو جانبه یا چند جانبه با ناتو، از جمله ایالات متحده امریکا تشکر و قدردانی کرد.

وزیر امورخارجه جمهوری آذربایجان ایلمار محمد یار اف عنوان کرد همکاری بیشتر جمهوری آذربایجان در ارتباط و بهره برداری از حمل و نقل در کشور افغانستان را لازم دانست و برای نشان دادن حمایت خود  از راه آهن باکو_تفلیس_ قارص و قرار دادن امکانات کشورش در این مسیر حمل ونقل را نهایی کرد.

در این جلسه ژنرال پل سلوا نیز عنوان کرد از گسترش و همکاری از موقعیت مطلوب جغرافیایی کشور جمهوری آذربایجان حمایت کشورش را اعلام کرد و افزود که توسعه زیر ساخت های حمل ونقل،تجارت های بلند مدت و خرید های گذشته با جمهوری آذربایجان تجربه لازم را در این زمینه دارد.

در پایان دو طرف روی مسایل مورد علاقه به تبادل اطلاعات پرداختند.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا