آذربایجاناخبارایرانعمومی

پایان سفر وزیر دادگستری به جمهوری آذربایجان؛ تاکید بر همکاری های قضایی تهران و باکو

در دیدار وزیر دادگستری و مقامات اجرائی و قضائی جمهوری آذربایجان، طرفین بر گسترش همکاری تهران – باکو تاکید کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر، مصطفی پورمحمدی در این سفر با رئیس جمهور، وزرای دادگستری و کشور و همچنین روسای دیوان عالی و مجلس ملی جمهوری آذربایجان و رئیس اداره مسلمانان قفقاز دیدار و در زمینه توسعه همکاری ها و مناسبات دو کشور تبادل نظر کرد.

آقای پورمحمدی در پایان سفر خود در خصوص دستاوردهای این سفر گفت: در مجموع گفتگوهای خوبی صورت گرفت و همه مذاکرات نشان از  توسعه  همکاری های اقتصادی  و تجاری و نزدیکی مواضع سیاسی بود  و خوشبختانه مواضع دو کشور در مسائل عمده منطقه ای و بین المللی، مبارزه با تروریسم و مبارزه با مواد مخدر و قاچاق و همکاری های  منطقه ای  بسیار  مثبت و سازنده است.

وی افزود: یک اعتماد قابل توجه بین مسئولان عالی دو کشور ایجاد شده  است که این اعتماد ضمن خنثی کردن توطئه های دشمنان زمینه را برای توسعه همکاری های دو طرف از ابعاد مختلف فراهم کرده است.

وزیر دادگستری گفت: در این سفر همچنین توافق کردیم برای حل اختلافات تجاری بین بازرگانان و تجار دو طرف یک اتاق مشترک داوری – تجاری ایجاد کنیم که مقرر شد متن این توافق نامه آماده شود.

امضای بیانیه مشترک همکاری های حقوقی و قضائی بین وزرای دادگستری دو کشور  در زمینه های مبارزه با قاچاق مواد مخدر، مبارزه با تروریسم و همکاری های علمی و آموزشی از عمده دستاوردهای این سفر بود.

در این سفر وزیر دادگستری همچنین از ساختمان دیوان عالی، سیستم دادگاه الکترونیک و همچنین از یکی از مراکز آسان خدمت جمهوری آذربایجان بازدید کرد.

توسعه همکاری ها در زمینه انتقال محکومین از دیگر مباحث مطرح در این سفر بود که اعلام شد در 5 سال گذشته 190 زندانی ایرانی محبوس در زندان های جمهوری آذربایجان به ایران منتقل شده است و در آینده نزدیک مرحله جدید انتقال نیز صورت خواهد گرفت.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا