آذربایجاناخبارایران

پاک آیین در دیدار با مبارز قربانلی مطرح کرد؛اظهار نگرانی از مدیریت حج و امنیت زائران

سفیر ایران در باکو گفت: ما از وضعیت فعلی مدیریت حج نگران هستیم و این موضوع هیچ ارتباطی با اختلافات ما با عربستان سعودی ندارد؛ بلکه نگرانی ما از بابت و امنیت زائران است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، محسن پاک آیین، سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان در دیدار با مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی دینی این کشور، سال روز فاجعه منا را یادآور شد و تاکید کرد: ما از وضعیت فعلی مدیریت حج و امنیت زائران به طور جدی نگران هستیم این مساله ارتباطی با اختلافات ما با عربستان سعودی ندارد؛ بلکه مسأله دنیای اسلام است.
در این ملاقات که با حضور ابراهیمی، رایزن فرهنگی سفارت برگزار شد، سفیر کشورمان ابراز امیدواری کرد که کشورهای مسلمان به خصوص اعضای سازمان همکاری اسلامی، به طور جدی در این مسأله مداخله کرده و اجازه ندهند مسلمانان جهان به تدریج از انجام این فریضه الهی محروم شوند.
پاک آیین همچنین با ابراز خرسندی از تعاملات دینی و مذهبی بین دو کشوردر دوره ماموریت خود، خواهان تقویت مناسبات دو طرف شد.
رییس کمیته دینی آذربایجان هم با تقدیر از فعالیت های چهار ساله سفیر ایران که باعث کاهش سوء تفاهم ها و ایجاد تحول در روابط شده است، گفت:ما هم خواهان حفظ اتحاد جهان اسلام هستیم.
در ادامه مبارز قربانلی با تاکید بر اشتراک نظر باکو و تهران در مورد بسیاری از رویدادهای منطقه یی و بین المللی خاطرنشان کرد: رییسان جمهور ایران و آذربایجان در مورد توسعه روابط همه جانبه ابراز علاقمندی کرده و فرصت های فرهنگی و دینی موجود بین دو کشور ارزشمند است و می تواند پشتوانه مناسبات سیاسی باشد در این دیدار دو طرف هم چنین پیرامون چگونگی توسعه مناسبات دینی بین تهران -باکو بحث و تبادل نظر و بر ضرورت شرکت در همایش های دینی و برگزاری جلسات هم اندیشی تاکید کردند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا