آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

پاسخ مسکو به اظهارات نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی

سفارت روسیه در تل‌آویو اظهارات نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات اوکراین را پاسخ داد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سفارت مسکو در تل‌آویو با صدور بیانیه‌ ای به ادعاهای «یائیر لاپید»، نخست‌ وزیر رژیم صهیونیستی درباره تحولات اوکراین پاسخ داده است.

این سفارتخانه‌ در بیانیه‌ای تأکید کرده است که رژیم صهیونیستی طی هشت سال گذشته در برابر حملات مداوم اوکراین علیه ساکنان دونباس سکوت اختیار کرده است.

ساعاتی قبل‌تر، یائیر لاپید در اظهاراتی که از تشدید تنش‌ها در روابط تل‌آویو و مسکو حکایت دارد حملات موشکی روسیه به اوکراین را محکوم کرده بود.

او در بیانیه‌ ای که در حساب کاربری‌ اش در توییتر منتشر شده تصریح کرد: «من به شدت حملات روسیه به مردم غیرنظامی در کی‌یف و سایر شهرهای اوکراین را محکوم می‌کنم. از صمیم قلب این اتفاق را به خانواده‌های قربانیان و مردم اوکراین تسلیت می‌گویم.»

گفتنی است، حملات موشکی روسیه دو روز بعد از انفجار مهیبی در پل «کرچ» که به تخریب بخشی از آن منجر شد، به وقوع پیوست. این پل، تنها محور وصل کردن روسیه به شبه‌ جزیره کریمه است. روسیه در سال ۲۰۱۴ این شبه‌ جزیره را که تا آن زمان بخشی از اوکراین بود در پی یک همه‌پرسی به اراضی خود الحاق کرد.

ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه روز دوشنبه تأیید کرد که او فرمان این حملات موشکی را برای پاسخ به تخریب پل کرچ صادر کرده است. او هشدار داد هر گونه حمله برای تهدید روسیه با «پاسخ سخت» مواجه خواهد شد.

پوتین، انفجار در پل کرچ را «حمله تروریستی» توصیف کرده و قرار است با اعضای شورای امنیت ملی خود در این خصوص نشستی برگزار کند. کی‌یف مسئولیت انفجار در آن پل را به عهده نگرفته، اگرچه چند وزیر دولت اوکراین بعد از وقوع آن، روسیه را مورد تمسخر قرار دادند.

منبع: راهبرد معاصر

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا