اخبارترکیه

انتقاد سیاستمدار ترکیه ای از سیاست خارجی این کشور

رهبر حزب سعادت ترکیه با انتقاد از سیاست های خارجی ترکیه در قبال مسائل منطقه و یمن خود ترکیه را یکی از اصلی ترین اهداف اصلی فتنه های منطقه دانست.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ،«مصطفی کامالاک» رهبر حزب سعادت ترکیه در سخنرانی خود در کنفرانس ماهانه روسای شعبات این حزب با اشاره به تحولات منطقه گفت: متاسفانه شاهد آن هستیم که جغرافیای اسلامی بر اساس طرح ها و برنامه ریزی هایی که انجام شده، در حال تبدیل شدن به یک دریاچه خون است و پیش به سوی بحران هایی عمیق می رود. در چنین وضعیتی لازم است تا ترکیه در برابر شرایط حساسی که وجود دارد، مواضع دقیق تری داشته باشد.

وی گفت: در دوره اخیر شاهد آن بودیم که از سال 2003 بر اساس تلاش های نیروهای امپریالیستی جهانی، عراق به خاک و خون کشیده شد و پس از آن دیدم که با لیبی، سوریه، مصر، مالی و سومالی چه کردند و این کشورها را تبدیل به جهنمی برای ملت هایشان کردند. دیدیم که سومالی و سودان را تجزیه کردند و امروز نیز در حال برنامه ریزی برای تجزیه یمن هستند.

رهبر حزب سعادت ترکیه ادامه داد: اما وقتی با دقت نگاه می کنیم، متوجه می شویم که ترکیه نیز یکی از اهداف این عملیات ها است. برای همین باید ترکیه در برابر این وضعیت تمام دقت خود را به کار ببرد و تلاش کند تا راه حل های مسالمت آمیز برای مسائل منطقه بیابد. ترکیه راهی جز تقویت وحدت اسلام در بین کشورهای اسلامی ندارد.

«مصطفی کامالاک» در ادامه با انتقاد از سیاست های دولت ترکیه، اردوغان را متهم به استفاده از مشاوران بدخواه کرد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا