آذربایجاناخباراردبیل

انتقاد آیت الله عاملی از پیام تسلیت سران برخی کشورهای اسلامی به رژیم صهیونیستی

حضرت آیت الله عاملی اظهار داشت: پیام تسلیت رئیس جمهور یک کشور اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی در پی مرگ یک جلاد واقعا موجب سرافکندگی وخجالت اهالی آن کشور است. طبق بیان شریف حضرات معصومبن هرکس به کاری راضی باشد همانند کسی است که آن را انجام داده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در خطبه های این هفته نمازجمعه با اشاره به اهداف متعالیه قیام حسینی اظهار داشت: تمام آنان که پیرو واقعی خط امام حسین (علیه السلام) هستند در این راه همیشه پایدار و ثابت قدم بوده و هیچ گاه از مواضع بر حق خویش تنازل نخواهند کرد.
 حضرت آیت الله عاملی بیان کرد: در کشوری یکی از سران اسلام گرایان را طوری شکنجه کرده اند که به مدت 3 روز از هوش رفته و بعد از به هوش آمدن از وی سؤال کرده اند که از راه خود بازمی گردی یا نه؟ اما با پاسخ منفی قاطعانه وی مواجه شده اند.
وی افزود: بعد از این پاسخ کوبنده مجددا شروع به شکنجه این عزیز اسلام گرا کرده و با حالت تمسخر آمیز خطاب به او گفته اند که کجاست خدایی که همیشه از آن دفاع می کنی تا اکنون از تو حمایت کند؟! آن شخص نیز در پاسخ گفته خداوند همان جایی است که تو بعد از این همه شکنجه نیز نمی توانی من را تسلیم خود نمایی؛ پس خدایی هست که حامی من است.
امام جمعه اردبیل با برشمردن برخی از خصوصیات پیروان نهضت حسینی گفت: شاگرد مدرسه حسینی این چنین است که حتی در وسط میدان در محاصره نیز باشد همچون مولای خود خواهد گفت که شأن من این نیست که از مرگ بترسم که شما اکنون جمع شده اید تا من را از مرگ بترسانید تا در مقابل شما سر فرودآوردم و چه شیرین است مرگ زمانی که با عزت و در راه احیای حق باشد چون مرگ در راه حق، عین حیات است.
وی در ادامه با بیان برخی خیانت های سران کشورهای اسلامی اظهار داشت: پیام تسلیت رئیس جمهور یک کشور اسلامی به رژیم غاصب صهیونیستی در پی مرگ یک جلاد واقعا موجب سرافکندگی وخجالت اهالی آن کشور است. طبق بیان شریف حضرات معصومبن هرکس به کاری راضی باشد همانند کسی است که آن را انجام داده است.
حضرت آیت الله عاملی در بخش دیگری از سخنان خود به لزوم اثرگذاری تفکر حسینی در عرصه های مختلف حیات مادی و معنوی پرداخته و اظهار داشت: از این سفره عظیم معنوی که پهن شده و از همراهی با کاروان حسینی مهم ترین چیزی که بایستی در پی کسب آن باشیم، یک حیای معنوی و یک واهمه قدسی است.
وی به لزوم انتخاب عنوان و شعار برای هرسال در جهت ارتقاء کیفی عزاداری ها اشاره کرده و گفت: ما بعد از بررسی فراوان به این نتیجه رسیبدیم که هرسال یکی از شعارهای اباعبدالله الحسین (علیه السلام) را به عنوان شعار سال خود انتخاب نماییم. امسال شعار حسینیان اردبیل و بلکه شعار تمامی آذری های جهان “و امری لأمرکم متّبع” خواهد بود. این شعار بدین معناست که خطاب به امام حسین(علیه السلام) عرض میکنیم که مولای ما تمامی کارهای ما در عرصه های مختلف تابع امر شما و مطابق خواسته شما خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا