آخرین اخباراخبارایرانروسیهعمومی

دیدار سفیر ایران در مسکو با استاندار ولگاگراد روسیه

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو که به استان ولگاگراد سفر کرده دوشنبه 7 تیرماه با آندری ایوانوویچ باچاروف، استاندار ولگاگراد دیدار کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این دیدار که در دفتر استانداری ولگاگراد صورت گرفت دو طرف موضوعات همکاری های مختلف در زمینه های اقتصادی، علمی و فرهنگی و به ویژه راه های گسترش روابط تجاری متقابل را مورد بررسی قرار دادند.

ارتقای زیرساخت های حمل و نقل، تسویه حساب ها، همکاری در زمینه تولید و تجارت محصولات کشاورزی و همچنین ایجاد مراکز لجستیک و هاب های مشترک برای تجارت بین دو کشور و همچنین دستیابی به بازارهای منطقه از جمله موضوعات گفتگو بود.

آندری باچاروف، با اشاره با یادداشت تفاهم منعقده بین ولگاگراد با استان مازندران گفت، مفاد این یادداشت تفاهم در دست اجرا است و در همین راستا، سرمایه گذاری عظیمی در زمینه حمل و نقل جاده ای، ریلی و رودخانه ای در ولگاگراد به اجرا گذاشته شده است.

کاظم جلالی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو نیز با اشاره به عزم جدی رهبران دو کشور برای گسترش همه جانبه روابط و علی الخصوص ارتقای حجم روابط اقتصادی و تجاری دو کشور افزود: «همکاری های استانی یکی از راه های موثر در دستیابی به این هدف است. علاقمندی زیادی بین فعالان اقتصادی و تجاری استان های مختلف دو کشور برای این وجود دارد.»

در این دیدار همچنین مقرر گردید یک ویدئو کنفرانس بین استانداران مازندران و ولگاگراد و همچنین سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو برای اجرایی ساختن سایر مفاد یادداشت تفاهم بین دو استان و همچنین بررسی و تعریف زمینه های جدید همکاری برگزار شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا