آذربایجاناخبارروسیه

جمهوری آذربایجان حامی مالی داعش؟!

روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه نوشت، سازمان امنیت خارجی روسیه، مواردی از انتقال پول از جمهوری آذربایجان را برای گروه تکفیری صهیونیستی داعش شناسایی کرده است

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،روزنامه ایزوستیا چاپ روسیه نوشت، سازمان امنیت خارجی روسیه، مواردی از انتقال پول از جمهوری آذربایجان را برای گروه تکفیری صهیونیستی داعش شناسایی کرده است.

این روزنامه روسی در گزارشی به نقل از سازمان نظارت مالی «روسفین مونیتورینگ» روسیه نوشت : طی سالهای ۲۰۱۳ و ۲۰۱۴ میلادی بیش از ۳۵۰۰ شهروند روسیه از هشتاد منطقه این کشور برای گروه های تروریستی پول فرستاده اند و در سال جاری نیز سرویس های امنیتی ویژه متوجه ارسال ۳۰۰ میلیون دلار برای داعش شده اند.
این روزنامه با اشاره به سخنان ولادیمیر پوتین، رییس جمهوری روسیه در نشست گروه ۲۰ در آنتالیا مبنی بر ارسال کمک مالی از چهل کشور جهان برای داعش افزود هم اکنون سرویس های امنیتی روسیه با همکاری سرویس های امنیتی قزاقستان ، قرقیزستان، ازبکستان و بلژیک در حال بررسی نقل و انتقالات پول برای داعش هستند.
این روزنامه نوشته است قزاقستان در حوزه دولتهای مشترک المنافع در زمینه نقل و انتقال پول برای داعش در جایگاه نخست قرار دارد و جمهوری آذربایجان در جایگاه دوم و ترکمنستان نیز در جایگاه سوم قرار دارد.
ویرتوالاز افزوده است الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان و بانک مرکزی این کشور اخیرا تدابیر لازم را برای مقابله با تأمین مالی تروریسم تقویت کرده اند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا