آذربایجاناخبارعمومی

وزیر دادگستری رژیم صهیونیستی خواستار تحویل وبلاگ‌نویس بازداشت شده اسرائیلی در جمهوری آذربایجان شد

سیاستمداران رژیم صهیونیستی برای آزادی شهروند خود که آشکارا دست به فعالیت های تبلیغی علیه تمامیت ارضی یک کشور زده از هیچ تلاشی دریغ نمی کنند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اوخو.آذ، وزیر دادگستری اسرائیل در جریان سفر خود به روسیه  در مصاحبه با “اینتر فاکس” اعلام داشت:ما برای کمک به شهروند روسی-اسرائیلی تلاش می‌کنیم. اگر تلاش‌هایمان به نتیجه برسد، برای گذراندن دوره محکومیت وی در اسرائیل اقدام خواهیم کرد.

بر اساس اتهام وارده متهم روسی-اسرائیلی، الکساندر لاپشین با همکاری ساکنین مناطق اشغالی جمهوری آذربایجان و نظامیان ارمنستان اقدام به نقض قوانین مربوط به تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و گذرنامه‌های بین المللی کرده و بدون در دست داشتن گذرنامه آذربایجان و نیز اجازه دولت این کشور دو بار در ماه آوریل ۲۰۱۱ و اکتبر ۲۰۱۲ وارد مناطق اشغالی قره باغ شده است.

وزارت خارجه جمهوری آذربایجان نام الکساندر لاپشین را در لیست افراد ناقض قوانین خود قرار داده بود. این فرد که با همکاری نیروهای اشغالگر قره باغ به صورت غیر قانونی به قره باغ سفر کرده بود، با استفاده از شبکه‌های اجتماعی و در وبلاگ شخصی خود علیه تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، فراخوانی برای به رسمیت شناختن جمهوری خودخوانده قره باغ داده بود.

این وبلاگ نویس روسی-اسرائیلی در جریان سفر به بلاروس باهمکاری پلیس این کشور دستگیر و به جمهوری اذربایجان تحویل داده شد.

حال پس از گذشت چند ماه از استرداد این شخص زمزمه‌هایی از تلاش‌های سیاستمداران اسرائیلی برای بازگرداندن وی به اسرائیل شنیده می‌شود. رژیمی که ادعا دارد تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان را به رسمیت می‌شناسد چگونه می‌تواند در مقابل نقض تمامیت ارضی این کشور توسط شهروند خود و دعئت برای به رسمیت شناختن بخشی از خاک آن به عنوان دولتی مستقل بی تفاوت بوده و حتی برای رهایی وی از زندان دست به تلاش های دیپلماتیک بزند.

آیا ۲۰ درصد از اراضی جمهوری آذربایجان به اندازه یک شهروند اسرائیل برای این رژیم اهمیت دارد؟

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا