آذربایجاناخبارعمومی

وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان: راهبرد سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تصویب شد

وزیر جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان گفت : سند راهبردی سازمان همکاری اسلامی در حوزه ورزش و جوانان تا سال ۲۰۲۵ میلادی در چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان این سازمان در باکو به تصویب رسید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،« آزاد رحیم اف » روز جمعه در گفت و گو با ایرنا افزود: در این سند فعالیت جوانان کشورهای اسلامی در همه ابعاد ورزشی ، اجتماعی ، فرهنگی و به ویژه گسترش روابط میان کشورها ی اسلامی منعکس شده است.
وی ، با اشاره به اینکه در این اجلاس ۹ قطعنامه مهم و یک بیانیه نهایی صادر شد که برای فعالیت آتی کشورهای اسلامی در حوزه ورزش و جوانان از اهمیت خاصی برخورداراست ، خاطرنشان کرد : ما اطمینان داریم که اجرای مفاد این سند راهبردی برای همه کشورهای اسلامی مفید خواهد بود.
رحیم اف ، استراتژی جوانان شامل فعالیت جوانان در حوزه های آموزش و پرورش ، علم ، اشتغال ، کسب و کار و نیز هماهنگ کردن فعالیت جوانان کشورهای عضو در این حوزه ها است.
حاضران این اجلاس همچنین با صدور قطعنامه ویژه ای درباره فلسطین خواستار لغو محدودیت های اعمالی برای ورزشکاران فلسطینی جهت حضور در مسابقات بین المللی شدند.
وزیر ورزش وجوانان جمهوری آذربایجان، با اشاره به میزبانی چهارمین اجلاس وزرای ورزش و جوانان سازمان همکاری اسلامی ازسوی باکو ، گفت : حاضران تصمیم گرفتند پنجمین اجلاس در سال ۲۰۲۰ در عربستان برگزار شود.
چهارمین اجلاس وزیران ورزش و جوانان کشورهای عضو سازمان همکاری اسلامی به میزبانی وزارت جوانان و ورزش جمهوری آذربایجان و با همکاری سازمان همکاری اسلامی ، مجمع جوانان و فدراسیون ورزش این سازمان روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در باکو برگزار شد.
در این اجلاس ، وزیران و مسئولان بلند پایه حوزه ورزش و جوانان ۴۰ کشور عضو سازمان همکاری اسلامی و نمایندگان برخی نهادهای بین المللی حضور داشتند.
مسعود سلطانی فر وزیر ورزش و جوانان جمهوری اسلامی ایران به همراه محمد مهدی تندگویان معاون این وزارتخانه و سید فرید موسوی رئیس فراکسیون جوانان مجلس شورای اسلامی از شرکت کنندگان این اجلاس بودند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا