آذربایجاناخبارایرانعمومی

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در باکو: آمریکا به یکجانبه گرایی و تحریم معتاد شده است

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی ایران در کنفرانس بین المللی نوآوری خزر در باکو ، گفت: آمریکا به یکجانبه گرایی و تحریم معتاد شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،محمد جواد آذری جهرمی روز چهارشنبه بعنوان سخنران این کنفرانس بین المللی، افزود: ما امروز با یک دولتی در دنیا مواجه هستیم که به یک جانبه گرایی و تحریم معتاد شده و این رفتار اعتیاد آمیز برای تمام دنیا مخاطره آمیز است.
وی، در این کنفرانس که وزیران ارتباطات و فنآوری اطلاعات جمهوری آذربایجان ، ترکیه ، روسیه ، بلاروس ، لیتوانی ، افغانستان و مسئولان و نمایندگان حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ۱۴ کشور دیگر ، حضور داشتند، اظهار داشت : ایجاد تشکل های منطقه ای و توسعه همکاری با همسایگان راه مقابله با این تهدید است.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در ادامه سخنرانی خود گفت: راه حل ما برای مدیریت این تهدید ایجاد منطقه های قویتر در اطراف خودمان است.
آذری جهرمی با اشاره به توافق چهارجانبه ای که روز گذشته میان ایران ،جمهوری آذربایجان ، روسیه و ترکیه در مورد «ایجاد نهاد منطقه ای ویژه برای حمایت از فعالیت استارت آپ ها» حاصل شد، افزود: این توافق چهارجانبه نمونه ای از ایجاد نهاد های منطقه ای قویتر است.
وی افزود: ما باید به راه خود در جهت تاسیس نهاد های منطقه ای ادامه بدهیم تا بتوانیم بر چالش هایی که یکجانبه گرایی دولت آمریکا در همه حوزه و بالاخص در حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کرده است، غلبه کنیم.
آذری جهرمی در بخش دیگری از سخنرانی خود ، اظهار داشت:دنیا در حال ورود به یک انقلاب جدید بعنوان انقلاب صنعتی چهارم یا تحول دیجیتال است.
وی افزود: کشورهای مختلف در برابر این تحولات چالش هایی دارند و هر کدام برای حل این چالش ها و بهرمندی از مزایای این تحول بزرگ راهکارهایی دارند، این کنفرانس فرصت مناسبی برای طرح چالش ها و اطلاع از رویکردهای دولت های مختلف برای مقابله با آنهاست.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان گفت: جمهوری اسلامی مسیر موفقیت آمیزی در تحول دیجیتال داشته و جوانان ایرانی حرکت های بزرگی در مسیر توسعه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایجاد کرده اند.
آذری جهرمی افزود: ما آمادگی داریم تجربیاتی که در مسیر توسعه و تحول دیجیتال به وجود آورده ایم را با کشورهای دیگر به اشتراک بگذاریم.

منبع:ایرنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا