آذربایجاناخبارایران

وزير صنعت جمهوري آذربايجان : زمينه هاي وسيعي براي توسعه همکاري با ايران داريم

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان امروز با وزیر نیروی کشورمان دیدار و درباره راههای توسعه همکاری در زمینه آب و برق گفتگو کرد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ؛ حمید چیت چیان محور مذاکرات و دیدار را همکاری های الکتریکی و بررسی جزئیات ساخت نیروگاه آبی مشترک اردوباو ماراذا بر روی رودخانه ارس و توسعه همکاری ها در بخش های انرژی های نو و تجدیدپذیر مانند باد و انرژی خورشیدی اعلام کرد.
چیت چیان افزود : قرار است کارشناسان دو کشور جزئیات بیشتر را بررسی کنند تا به تصمیم قطعی برسیم.
وزیر نیرو همچنین به بهره برداری 2 سد خدا آفرین و قیز قلعه سی بر روی رودخانه ارس که پیشتر به صورت مشترک با کشورهای همسایه ساخته شده است ، اشاره کرد و گفت : مذاکراتی هم در این باره در جریان است.

وزیر اقتصاد و صنایع جمهوری آذربایجان گفت: برای افزایش روابط به خصوص حجم تجاری با جمهوری اسلامی ایران ظرفیت های وسیعی وجود دارد که رسیدن به آن را در جلسات مشترک با مقامات و مسئولان ایران بررسی خواهیم کرد.
شاهین مصطفی اف پس از دیدار با محمود واعظی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات کشورمان در گفتگو با خبرنگاران افزود: در سفر هیئت عالی رتبه جمهوری آذربایجان به ایران، در زمینه گسترش روابط میان تجار و بازرگانان دو کشور و افتتاح اتاق بازرگانی مشترک نیز با مسئولان ایران بحت و تبادل نظر خواهیم کرد .
وی در پاسخ به فرصت ها و تهدیدهای موجود در منطقه اظهار داشت: به نتیجه رسیدن مذاکره حل مناقشه بیست ساله میان جمهوری آذربایجان و ارمنستان درباره قره باغ می تواند در برقراری آرامش در این منطقه و توسعه اقتصادی آن نقش موثری ایفا کند.
وی ادامه داد: معتقدیم که تداوم این اشغال مهم ترین تهدید در بی ثباتی منطقه خواهد بود لذا آذربایجان خواستار تخلیه نیروهای ارمنستانی است چرا که تدوام آن تهدید جدی برای توسعه اقتصادی منطقه است.
وزیر اقتصاد و صنایع آذربایجان اضافه کرد: حوادت بین المللی و تحریم های اتحادیه اروپا علیه روسیه بازار خوبی را برای ورود ایران و جمهوری آذربایجان به این بازار بزرگ فراهم کرده است و دو کشور باید از شرایط موجود به خوبی بهره گیری کنند.
وی گفت: روابط دو کشور در حال توسعه و گسترش است و این نشات گرفته از روابط نزدیک ملت ها است .
مصطفی اف افزود: برخی کشورها از توسعه روابط تهران – باکو خوشحال نیستند و می کوشند در این روابط خرابکاری کنند و باید مراقب بود تا خللی به این روابط وارد نشود .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا