آخرین اخبارآذربایجاناخبارروسیهقره باغ

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، حضور نیروهای صلح بانی روسیه در قراباغ را “موقتی” توصیف کرد!

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در بیانیه ای که در محکومیت “استقرار نیروهای نظامی جدید ارمنستان در برخی از اراضی قراباغ کوهستانی و شرق لاچین و کلباجار” منتشر کرد، دو بار بر “موقتی بودن” استقرار نیروهای صلح بان روسیه تاکید و از این نیروها خواست مانع از استقرار نیروهای مسلح ارمنستان در اراضی تحت کنترل صلح بانان روسی بشوند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،در این بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که برخلاف بیانیه 10 نوامبر سران جمهوری آذربایجان و ارمنستان و روسیه در خصوص ترک مخاصمه در قراباغ، نیروهای مسلح ارمنستان در مختارکند و شوشاکند و نواحی شرقی لاچین و کلباجار به تازگی مستقر شده اند و ارتش جمهوری آذربایجان نیز اقدامات متناسب با آن را انجام داده است.
وزارت دفاع جمهوری آذربایجان افزوده است : « ارمنستان بطور هدفمند برای وخیم کردن اوضاع ، به این نوع دسیسه ها مبادرت می کند. تمامی اینها پس از آن روی می دهد که واگارشاک آروتونیان، وزیر دفاع جدید ارمنستان با بی مسئولیتی و بطور تحریک آمیز درباره استفاده از زور با بکارگیری تمامی ابزارها فرمان داده است. یادآوری می کنیم که داوید تونویان ، وزیر دفاع پیشین ارمنستان نیز دکترین خرابکارانه تحت عنوان “جنگ های جدید، اراضی جدید” را مطرح کرده بود. سرنوشت رسوای او برای همگان روشن است. ارتش جمهوری آذربایجان تمامی اقدامات متناسب را اتخاذ خواهد کرد. نیروهای صلح بان فدراسیون روسیه مطابق با بیانیه سه جانبه ، باید در اراضی آذربایجان که بطور موقتی مستقر شده اند، به استقرار نیروهای مسلح ارمنستان پایان دهند.»
گفتنی است رسانه و مقامات باکو و بخصوص وزارتخانه های دفاع و امور خارجه جمهوری آذربایجان اخیرا در گزارش ها و بیانیه هایی که درباره نقض آتش بس و سایر اوضاع قراباغ و مرزها با ارمنستان منتشر می کنند، بطور مستمر و با تکرار، بر “موقتی بودن” حضور نیروهای صلح بان روسیه در قراباغ تاکید می کنند و یادآوری می کنند که جمهوری آذربایجان به جدایی طلبان ارمنی قراباغ کوهستانی هیچ نوع وضعیت حقوقی خارج از تابعیت جمهوری آذربایجان نخواهد داد و اساسا منطقه ای به نام “قراباغ کوهستانی” دیگر وجود خارجی ندارد و کاربرد چنین نامی نادرست است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا