آذربایجاناخبار

مناسبات باکو – شورای اروپا وخیم شد

روزنامه « ینی مساوات » از بروز مجدد سردی در مناسبات باکو با «شورای اروپا» خبر داد و به نقل از رییس هیات نمایندگی جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا نوشت : « من مایل به عضویت در چنین شورایی برای اروپا نیستم.»
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،روزنامه ینی مساوات نوشت با صدور قطعنامه مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره فساد مالی ( مقامات باکو ) و معامله ( دولت جمهوری ) آذربایجان بر روی حقوق بشر و آزادی های اساسی ، مناسبات دو طرف به وضعیت بحرانی رسید.
صمد سیدوف ، رییس هیات نمایندگان مجلس جمهوری آذربایجان در مجمع پارلمانی شورای اروپا، درباره گزارش این مجمع درباره فساد مالی نمایندگان جمهوری آذربایجان گفت : « ( جمهوری) آذربایجان در وضعیت جنگی به سر می برد و یک میلیون نفر آواره در کشور داریم. ما به شورای اروپا آمده ایم که شاهد برتری قانون در این نهاد باشیم. اما، در این جا « حقوق بین المللی جدیدی» را مشاهده می کنیم. نام من هم در گزارش مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره فساد مالی ذکر شده است. حال ‌آنکه نهاد تحقیق کننده گفته است که من ارتباطی با فساد مالی ندارد. سخت است که به دنیا تفهیم کنم که چرا نام من در این فهرست گنجانده شده است. این، بی عدالتی است. زمانی من گفته بودم که « این شورا مال ماست». اما، اکنون می گویم: «این شورا مال شماست. من مایل به عضویت در چنین شورایی برای اروپا نیستم.»
در همین ارتباط ، به گزارش پایگاه اینترنتی «آزادلیق» ، علی کریم لو، رییس حزب مخالف «جبهه خلق جمهوری آذربایجان » تاکید کرد : « مطالب ذکر شده در گزارش مجمع پارلمانی شورای اروپا، حاکمیت جمهوری آذربایجان را رسوا کرد. در این گزارش ۲۱۹ صفحه ای نشان داده شده است که مقامات دولتی (جمهوری) آذربایجان برای سرپوش گذاشتن بر نقض حقوق بشر و تقلب های انتخاباتی در جمهوری آذربایجان ، به مقامات مجمع پارلمانی شورای اروپا ، پول ، خاوریا ، اشیای زینتی و خدمات جنسی دختران آذربایجانی را هدیه کرده اند. نهاد تحقیقاتی رسمی مجمع پارلمانی اروپا وجود این موارد را تایید کرده است که به ده ها مقام اروپایی چنین هدایایی داده شده است. وحشتناک تر اینکه ، به مقامات بی غیرت اروپایی نه تنها پول ، قالیچه ، طلا و برلیان ، بلکه دختران آذربایجانی برای خدمات جنسی هدیه داده شده اند. »
علی کریم لو افزود : « بخاطر این رسوایی باید الهام علی اف از مقامش استعفاء بدهد. به عنوان نمونه ، در این گزارش آمده است که عوامل لابی ( جمهوری) آذربایجان به هنگام فعالیت «یوس گروچتن» Yves Kruchten ، نماینده لوکزامبورگی مجمع پارلمانی شورای اروپا درباره حقوق بشر در جمهوری آذربایجان ، به وی پیشنهاد کرده اند که در ( جمهوری) آذربایجان خاویار و دختران خوبی وجود دارد. شاهدان گفته اند که به نمایندگان مجمع پارلمانی شورای اروپا، خدمات جنسی پیشنهاد شده است. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا