آذربایجاناخبار

وزارت خارجه آمريكا دولت آذربايجان را به تامين آزادي بيان و تجمعات فرا خواند

در آستانه برگزاري انتخابات رياست جمهوري آذربايجان،مري هارف سخنگوي وزارت خارجه آمريكا ، دولت آذربايجان را به تامين آزادي بيان و تجمعات فرا خواند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پايگاه خبري كنتاكت . آذ، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا به راديو صداي آمريكا گفت : ما تا روز برگزاري انتخابات در جمهوري آذربايجان ، دولت را به تامين آزادي، عدالت و شفافيت در انتخابات دعوت مي كنيم . آمريكا همه مردم آذربايجان را به حضور منظم در انتخابات تشويق مي كند و خواستار اجتناب از توسل به زور و رفتار تحريك آميز در روز انتخابات و پس از آن و جلوگيري از اين قبيل رفتارهاست.
انتخابات رياست جمهوري اذربايجان فردا هفدهم مهر برگزار خواهد شد.
هارف با اشاره به اينكه آمريكا از مقامات آذربايجان مي خواهد آزادي بيان و تجمعات را كه حق طبيعي مردم است، تامين كنند، افزود: ما نيز مانند ساير دوستان جمهوري آذربايجان در جامعه جهاني بخاطر مورد حمله قرار گرفتن خبرنگاران نگران هستيم. آمريكا آخر هفته جاري و متعاقب اتمام فرايند انتخابات ارزيابي خود در اين رابطه را اعلام خواهد كرد.
به نوشته كنتاكت . آذر ، سخنگوي وزارت خارجه آمريكا همچنين در پاسخ به اين سوال راديو صداي آمريكا كه پرسيد : آيا دولت آذربايجان آزاديها در جريان انتخابات را تامين مي كند، گفت: در اين رابطه چند گزارش تهيه شده است؛ يكي از اين گزارش ها كه موارد نقض حقوق بشر طي روند انتخابات در آن ذكر شده، از سوي سازمان امنيت و همكاري اروپا تهيه شده است. معتقدم كه اين گزارش بطور غير مغرضانه منعكس كننده واقعيتها اعم از اتفاقات منفي و مثبت طي روند انتخابات مي باشد.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا