اخبارایرانترکیه

توسعه روابط سه جانبه آنکارا، تهران و بغداد

وزیر امور خارجه ترکیه توسعه روابط سه جانبه آنکارا، تهران و بغداد را مهم ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،داود اوغلو پس از دیدار با آیت الله سیستانی و مقتدا صدر در نجف اشرف در گفت وگو با خبرنگاران ترک همراه خود این مطلب را بیان کرد.

وی گفت : توسعه روابط سه جانبه ایران، عراق و ترکیه برای جلوگیری از ایجاد فتنه بین شیعه و سنی حایز اهمیت زیاد است و از فرایند جدید در مناسبات سه کشور خوشحال هستم .

وی در باره دیدارهایش با مقامات عراقی گفت: مذاکرات بسیار سازنده ای با مقامات عراقی داشتم و قرار است نوری المالکی نخست وزیر عراق، در یکی دو ماه آینده به ترکیه سفر کند.

وی افزود: سفرش به عراق چند بعد داشت نخست در اجرایی کردن طرح عمل جدید برای احیای مناسبات دوکشور پیشرفت جدی حاصل شد و پیش بینی می شودˈ نوری المالکیˈ نخست وزیر ترکیه در ماه دسامبر و یا اوایل سالجاری میلادی به آنکارا سفر کند.

وی با اشاره به اینکه در عراق با نمایندگان همه گروه ها تماس داشته است، گفت: محور اصلی این گفت و گوها چگونگی همکاریها برای جلوگیری از تغییر رویکرد درگیریها در منطقه به یک درگیری مذهبی بود.

داود اوغلو با تاکید بر اینکه برای جلوگیری از درگیری مذهبی تلاش می کند، تصریح کرد: البته همیشه محافل و افرادی خواهند بود که سعی می کنند فتنه ایجاد کنند. در گفت و گو های انجام شده با مقامات عراقی در برخی مسائل اختلاف نظرهایی داشتیم. اما این اختلاف نظرها عمیق نیست و با مشورت و گفت و گو قابل حل است.در خصوص مسائل اصلی تقریبا نقطه نظرات همسو و نزدیکی داریم.

داوداوغلو سپس به زیارت حرم مطهر حضرت علی (ع) پرداخت.

وی قرار است امروز به کربلا سفر کند و حرم سالار شهیدان امام حسین (ع) را نیز زیارت کند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا