آذربایجاناخبارروسیه

در واكنش به بازداشت يك تبعه جمهوري آذربايجان در روسيه علی حسن اف : برخورد تحريك آميز مي تواند نتيجه معكوس داشته باشد

علي حسن اف مدير شعبه سياسي و اجتماعي نهاد رياست جمهوري آذربايجان در اظهار نظري پيرامون نحوه بازداشت و رفتار پليس روسيه با يك تبعه آذربايجان مظنون به قتل در مسكو گفت: برخورد تحريك آميز مي تواند نتيجه معكوس در روابط دو كشور داشته باشد .

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاري دولتي آذرتاج ، اين مقام آذري گفته است: تحقيقات در مورد جنايت و عامل آن در هر كشوري بايد بر اساس قوانين باشد كه باعث محدودسازي فعاليت حرفه اي آن دسته از اتباع بيگانه اي كه فعاليت شغلي قانوني در آن كشور دارند، نشود .

به گفته وي، اعمال فشار بر مهاجران منسوب به اقوام مختلف و آزار آنها صرفا بخاطر پيدا كردن يك قاتل احتمالي و برجسته سازي كاذب مساله در راستاي تحريك احساسات نژادپرستانه و ترويج تبعيض ملي در جامعه كثيرالاقوام و كثير الاديان روسيه است.
حسن اف با اشاره به اينكه تحمل پذيري ملي و ديني و پيشبرد سياستي متوازن و سنجيده مي تواند در كشورهاي كثيرالملل از جمله روسيه موفقيت در پي داشته باشد، جمهوري آذربايجان را به عنوان نمونه اي از اين دسته كشورها كه منسوبيت ديني و ملي در آن هرگز مطرح نبوده، معرفي كرد .
وي همچنين با اشاره به اينكه مسكو از جمله شهرهاي بسيار بزرگ دنيا است و هر روز دهها فقره جنايت در آن به وقوع مي پيوندد، جنجال سازي كاذب و تحريك آميز در مورد يك حادثه جنايي گزينش شده را رفتاري تامل برانگيز تعبير كرده است.
از سوي ديگر ، خبرگزاري آذري آپا به نقل از ولاديمير دوروخين سفير روسيه در جمهوري آذربايجان نوشت : هرگز در روسيه تبليغات ضد آذربايجاني نشده و نخواهد شد.
دوروخين در رابطه با حادثه دستگيري يك تبعه جمهوري آذربايجاني متهم به قتل در روسيه توسط پليس آن كشور و نمايش صحنه ضرب و شتم وي در رسانه هاي روسي ، با اشاره به تفاسير مختلف و اظهارات سياستمداران آذري در رابطه با اين حادثه ، گفته است كه احساسات افراد قابل درك است، ولي دقت و توجه به اين مساله در روسيه نه بخاطر منسوبيت ملي فرد مزبور بلكه به دليل پر سر و صدا بودن مساله است .
سفير روسيه در جمهوري آذربايجان همچنين خواستار جلوگيري از فعل و انفعالات قومگرايانه در هر دو كشور روسيه و آذربايجان شده است.
به نوشته رسانه هاي جمهوري آذربايجان، شبكه هاي تلويزيوني روسيه دو روز پيش با متهم كردن اورخان زينال اف تبعه جمهوري آذربايجان مقيم آن كشور به قتل يك شهروند روس، صحنه دستگيري و ضرب و شتم اين متهم توسط نيروهاي ويژه پليس را پخش كردند.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا