اخباراردبیل

وداع باشکوه اردبیلی‌ها با پدر شهید و شخصیت کثیرالخیرات حاج لطیف نباتی در اردبیل

مردم مؤمن و حسینی اردبیل در وداعی باشکوه پدر شهید و شخصیت برجسته خیرات و مبرات اردبیل را که ملقب به شخصیت کثیرالخیرات است، تا جایگاه ابدی همراهی کرده و با عزت و احترام عشق و ارادتشان را به غلام دربار حسینی نشان دادند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، در مراسمی که عصر امروز و از مقابل مسجد سرچشمه اردبیل برگزار شد، اهالی حسینی اردبیل در یک حضور با شکوه در مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم حاج لطیف نباتی‌مقدم که از چهره‌های نیکو خصلت و سرشناس شهر اردبیل است و پدر بزرگوار شهید والاتبار رسول نباتی‌مقدم را که سال‌ها در اردبیل به انجام کارهای خیرخواهانه و نیکوکارانه مشغول بود تا آرامستان غریبان اردبیل همراهی کرده و در جوار فرزند شهیدش او را به خاک سپردند تا به آرزوی دیرینش در دیدار با فرزند شهیدش نائل آید.

در حالی مسجد سرچشمه اردبیل و خیابان اطراف مملو از جمعیتی بود که به پاس احترام، ادب و شخصیت بی‌نظیر مرحوم حاج لطیف نباتی‌مقدم گرد آمده بودند تا با ادای احترام به او و خاندان نباتی‌مقدم تکریم این چهره سرشناس خیرخواهی و نیکواندیشی را که سال‌ها در دربار حسینی نیز عاشقانه خدمت کرده و گام برداشته، گرامی بدارند.

حاج لطیف نباتی‌مقدم که در محله معمار اردبیل سال‌های سال به عشق و ارادت به خاندان اهل بیت و امام حسین (ع) شهره عام و خاص است از ارادتمندان دیرین این محله در عشق و ارادت به خاندان عصمت و طهارت و امام حسین (ع) است که هیچ وقت محسناتش از یادها و خاطره‌ها نمی‌رود.

مردم اردبیل با استقبال گرم و بدرقه با شکوه از این خیر نیک‌اندیش، غلام دربار حسینی و پدر شهید ثابت کردند که برای همیشه قدردان چنین شخصیت‌های بی‌ادعایی هستند که هیچ وقت در مسیر زندگی راه خود را گم نمی‌کنند.

دوستان دیرین و یاران باوفایش دور پیکر مطهر این عاشق بی‌ادعای امام حسین (ع) حلقه زده بودند تا اعلام کنند طریق او را در صفا و صداقت در خدمت به همنوع ادامه می‌دهند و هیچ وقت از اریکه عشق به مردم و محبت به آنها پایین نمی‌آید.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل در حالی نماز میت را در مسجد با شکوه هر چه تمامتر حضور مردم اقامه کرد که در دعاهایش برای این شخصیت کثیرالخیرات و مبرات استان اردبیل علو درجات و جنت آرزو کرد.

آیت‌الله سید حسن عاملی گفت: حاج لطیف نباتی‌مقدم تمام زندگی خود را وقف خدمت به مردم به ویژه محرومان و پابرهنگان کرد و قطعاً مزد این تلاش صادقانه خود را از مولایش حضرت علی (ع) و امام حسین (ع) می‌گیرد که یکی از محبان اهل بیت و مکتب حسینی بود که در ایام تعزیه حسینی همواره چشم‌هایش به خاطر حزن و اندوه امام حسین (ع) و یارانش اشک‌بار بود.

بعد از اقامه نماز در حالی که تابوت این پدر شهید آراسته به پرچم یا حسین (ع) بود، به سمت آرامستان غریبان اردبیل با حضور گسترده مردم تشییع شد تا در جوار فرزند شهیدش رسول نباتی‌مقدم روحش آرام بگیرد.

حاج لطیف نباتی‌مقدم بعد از 80 سال زندگی عزتمندانه دیروز دار فانی را وداع گفت و قرار است مراسم شام غریبان و سومین روز درگذشت این شخصیت وارسته امشب و روز دوشنبه در اردبیل برگزار شود.

در مراسم تشییع و تدفین پیکر مرحوم حاج لطیف نباتی‌مقدم علاوه بر مسئولان استانی، نمایندگان، اقشار و آحاد مختلف مردم، شهرداری اردبیل نیز با نصب چندین پلاکارد و بنر تسلیت‌گویی در سطح شهر فقدان این چهره برجسته خیرات و مبرات استان اردبیل را تسلیت گفته و برای بازماندگان و خانواده او صبر واقعی خواستار شده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا