آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

واکنش سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان به سخنان رئیس جمهور ارمنستان

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان در مورد سخنان سرژ سرکیسیان در مورد حفاظت از تمامیت ارضی کشورش که قره باغ را نیز شامل می گردد واکنش نشان داده است.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از ترند؛ حکمت حاجی اف سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان با متهم نمودن ارمنستان به نقض حقوق بشر و قوانین بین المللی گفت:تمایل نداشتن این کشور (ارمنستان)در جهت حل مناقشه قره باغ و دوری از گفتگوهای بین المللی یک نوع تظاهربحساب می آید.
حکمت حاجی اف افزود، ارمنستان رفتارهای سیاسی خود را براساس قوانین بین المللی تنظیم نمی کند و بر علیه منافع جمهوری آذربایجان و تمامیت ارضی این کشور تبیلغات منفی می نماید.
لازم به ذکر است سرژ سرکیسیان رئیس جمهور ارمنستان روز گذشته از حمایت خود از قره باغ کوهستانی بعنوان تمامیت ارضی ارمنستان گفته و تاکید نموده براساس قوانین بین المللی حق تعیین سرنوشت این اراضی با ارمنستان است.
وی می افزاید هر کشوری قادر است به مناطقی که تحت سیطره آن کشور قرار دارد تعیین و تکلیف نموده و در جهت حمایت از منافع خود از آن مناطق حفاظت نماید.
رئیس جمهور ارمنستان همچنین تاکید نموده، مردم در قره باغ به عنوان یک اقلیت حق دارند در سرنوشت تمامیت ارضی خود که در آنجا زندگی می کنند بصورت آزادنه تصمیم گیری نموده و این موضوع با تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان تضاد ندارد.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا