اخباراردبیل

تولید مجموعه تلویزیونی زندگینامه شاه اسماعیل صفوی در اردبیل

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل گفت: فیلم زندگینامه شاه اسماعیل صفوی در ۷۲ قسمت در اردبیل تهیه و تولید می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سیدحسن عاملی عصر امروز در آخرین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان اردبیل در سال 93 از تولید فیلم زندگینامه شاه اسماعیل صفوی در 72 قسمت خبر داد و اظهار داشت: ساخت و تولید این سریال برای جوانان الگویی بسیار مطلوب و مناسب است چرا که این فرد توانست در سن 23 تا 30 سالگی تمامی ایران را یکپارچه کند.

وی با بیان اینکه شاه اسماعیل صفوی حرکت عظیمی در تاریخ کشور ایران انجام داده است، گفت: این فرد با درایت، شجاعت و شایستگی توانست  فرهنگ اهل بیت را در کشور نهادینه و حاکم کند که باید برای معرفی و شناساندن این فرد تاثیرگذار در تاریخ کشور برای جوانان و الگوگیری از این شخصیت اقدام کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با تشریح ظرفیت‌های مختلف استان و سابقه تاریخی این استان بیان کرد: این یک فرصت عظیم است تا بتوانیم فرهنگ اردبیل را نه تنها در سطح کشور بلکه در سطح جهان معرفی کرده و زمینه بررسی این فرهنگ در سایر نقاط فراهم شود.

عاملی تصریح کرد: تولید این فیلم یک فرصت، برکت و سرمایه‌ای ارزشمند برای استان اردبیل بوده تا در سطح ملی جایگاه این استان شناسانده و معرفی شود و می‌توان گفت که تاکنون چنین فرصتی عظیم در حوزه معرفی استان اردبیل در سطح کشوری و جهانی فراهم نشده بود.

وی با تشریح فواید و ثمرات تولید این برنامه تلویزیونی افزود: تهیه و تولید فیلم زندگینامه شاه اسماعیل در توسعه و تقویت عرق ملی تاثیر بسزایی داشته و علاوه بر معرفی استان اردبیل سبب جلوگیری از تحریفات تاریخی در این برهه از تاریخ می‌شود.

امام جمعه اردبیل با تاکید بر پیگیری و تلاش مسئولان در تولید و تهیه این فیلم بیان کرد: تمامی مسئولان استان باید تلاش کنند تا هزینه تولید این سریال مهم و ارزشمند که معرف استان اردبیل بوده از منابع ملی تامین شود تا بتوانیم در این حوزه با توفیق بیشتری کارها را به پیش ببریم.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا