آذربایجاناخبارروسیه

واکنش به پیشنهاد استقرار پایگاه نظامی روسیه در جمهوری آذربایجان

جمهوری آذربایجان به شرط عدم امتناع از استقلال و تمامیت ارضی خود، با استقرار پایگاه های نظامی روسیه در خاک خود موافقت نماید.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از مدرن.آذ، سردار جلال اوغلو رهبر حزب دموکرات آذربایجان در واکنش به پیشنهاد قدرت حسن قلی یف رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان واحد در مورد استقرار پایگاه های نظامی روسیه در خاک جمهوری آذربایجان گفته است از این که دوست نزدیک من چنین موضعی را بیان داشته است، متأسفم.
وی سخنرانی قدرت حسن قلی یف در مجلس ملی را نشانه بی مسؤولیتی وی دانسته و گفته است: «وی یک زمانی گفته بود که اگر ما عضو اتحادیه گمرک باشیم، روسیه قره باغ را به ما خواهد داد.
در روزهای اخیر فعالیت های ستون پنجم روسیه در کشور ما نمایان شده است. سخنان آقای قدرت حسن قلی یف نیز موضع ستون پنجم می باشد. آذربایجان یک کشور مستقل است و به هیچ یک از بلوک های نظامی ملحق نشده است. آذربایجان نمی تواند نیروهای مسلح هیچ کشوری را و به ویژه کشوری که ما را به مدت 200 سال تحت اسارت خود نگهداشته است، در داخل خاک خود جای دهد.»
شایان ذکر است که قدرت حسن قلی یف رهبر حزب جبهه خلق آذربایجان واحد در مصاحبه خود، برای حل مناقشه قره باغ از ضرورت نزدیکی آذربایجان و روسیه سخن گفته و پیشنهاد داده است که آذربایجان به شرط عدم امتناع از استقلال و تمامیت ارضی خود، با استقرار پایگاه های نظامی روسیه در خاک خود موافقت نماید.

اننتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا