آذربایجاناخبار

آیا آمریکا پایگاه نظامی در جمهوری آذربایجان تأسیس می کند؟

به گزارش رسانه های نظامی آمریکا، پنتاگون برای تقویت همکاری در زمینه امنیت، پرسنل هوایی خود را به برخی از کشورهای اروپای شرقی و آسیایی می فرستد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آزادلیق ، بنابراین اخبار، پرسنل هوایی آمریکا که در پایگاه نظامی آلمان آموزش خاصی دیده اند، در چارچوب همکاری با ناتو، در راستای نظارت بر حمل و نقل هوایی و برنامه ریزی مشترک پایگاه های هوایی، با جمهوری آذربایجان همکاری خواهند کرد.

گفتنی است پس از این که روسیه شبه جزیره کریمه را اشغال کرد، ناتو طرح تقویت همکاری نظامی با برخی کشورهای متفق، از جمله جمهوری آذربایجان را قبول کرده است. ممکن است اعزام پرسنل هوایی آمریکا به جمهوری آذربایجان در چارچوب این طرح تحقق یابد.

   ” جسور سورمنلی ” کارشناس نظامی آذربایجانی در این خصوص گفت: «پس از اعمال تحریم ها علیه برخی از شرکت های روسیه، تحقق طرح های غرب در کشورهای منطقه ای مشاهده می شود. یکی از این طرح ها بستگی به جمهوری آذربایجان دارد. جمهوری آذربایجان از روسیه به مبلغ چهار میلیارد دلار اسلحه خریداری می کند. با توجه به تحریم های آمریکا علیه شرکت های روسیه، ایجاد تغییرات در روند خریداری اسلحه نیز قابل پیش بینی است. اکنون فرصتی برای همکاری جمهوری آذربایجان با آمریکا و غرب در زمینه مزبور ایجاد خواهد شد. باید مد نظر داشت که فرودگاه های جمهوری آذربایجان با حمایت آمریکا و ناتو تعمیر و بازسازی شده است. در حال حاضر نیز این روند ادامه می یابد. جمهوری آذربایجان باید موضع خود را تا زمان برگزاری نشست ناتو در سال جاری بیان کند

انتهای پیام/د

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا