آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

وابستگی جمهوری آذربایجان به واردات شکر

کارشناس اقتصادی جمهوری آذربایجان: با وجود اینکه برخی از محصولات غذایی از جمله شکر با برندهای داخلی در کشور عرضه می شود، اما از خارج وارد می شود و فقط در اینجا بسته بندی می شود

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ناطق جعفرلی کارشناس اقتصادی جمهوری آذربایجان اظهار داشت: «: با وجود اینکه برخی از محصولات غذایی از جمله شکر با برندهای داخلی در کشور عرضه می شود، اما از خارج وارد می شود و فقط در اینجا بسته بندی می شود. قیمت شکر و سایر مواد غذایی در جمهوری تحت تأثیر وضعیت بازار جهانی است – قیمت جهانی کالاها تغییر می کند، محدودیت هایی در عرضه اعمال می شود.»

وی افزود: «تورم وارد شده به جمهوری آذربایجان امروز بسیار بالا است. ظرفیت فعلی تولید شکر در کشور برای تامین نیاز داخلی کافی نیست.»

جعفرلی در ادامه توضیح داد: «امروزه تنوع بخشیدن به واردات به دلیل بیماری همه گیر کرونا، شرایط سخت ژئوپلیتیکی و تحریم های ضد روسیه بسیار دشوار است.»

در عین حال، این کارشناس معتقد است که دولت جمهوری آذربایجان قادر است بر اوضاع و قبل از هر چیز از طریق توسعه تولید شکر محلی تأثیر بگذارد.

جعفرلی با بیان اینکه بودجه کشور امکان انجام این اقدام را فراهم می کند، گفت: «با کاهش عوارض گمرکی و مالیات بر محصولات غذایی وارداتی از خارج از کشور به آذربایجان می توان قیمت ها را کاهش داد.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا