آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانترکیهروسیهعمومیقره باغ

هوشمند سازی هزینه های نظامی از سوی جمهوری آذربایجان

خبرگزاری آذرتاج از قول ژنرال ود پراکاش مالک، فرمانده پیشین نظامی نوشت: «هند می تواند هوشمند سازی هزینه های نظامی را از جمهوری آذربایجان بیاموزد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آذر تاج در خبری تحت عنوان «هند می تواند از جمهوری آذربایجان هوشمند سازی مدیریت هزینه های نظامی را بیاموزد»، به نقل از نشریه «The Print» نوشت: « بر اساس گزارش سیپری (موسسه تحقیقات بین المللی صلح استکهلم)، جمهوری آذربایجان طی سال های 2009 تا 2018، برای تسلیح ارتش خود 24 میلیارد دلار هزینه کرده است. در همین دوره، هزینه های نظامی ارمنستان قدری بیش از 4 میلیارد دلار بوده است.»

ژنرال ود پراکاش مالک، فرمانده پیشین نظامی به این نشریه گفته است: « جمهوری آذربایجان در اقدامی هوشمند ضمن افزایش ذخایر زرادخانه خود، منابع تامین سلاح خود را نیز تنوع بخشیده است. اما ارمنستان بیشتر توجه خود را به تامین سلاح از روسیه معطوف کرده است که این کشور به جمهوری آذربایجان نیز سلاح می فروشد. موسسه تحقیقات صلح و جنگ انگلیس (IWPR) نیز گزارش داده است طی سال های 2015 تا 2019، رژیم صهیونیستی بزرگترین شریک جمهوری آذربایجان در تجارت تسلیحات بوده و در این دوره  سهم این رژِیم در بازار سلاح جمهوری آذربایجان به 60 درصد رسیده است. همچنین روسیه 31 درصد و ترکیه 3.2 درصد از خریدهای تسلیحاتی جمهوری آذربایجان را به خود اختصاص داده اند. 5.8 درصد از تسلیحات و لوازم نظامی جمهوری آذربایجان نیز از اوکراین و بلاروس و پاکستان و چین خریداری شده است.

گفتنی است جمهوری آذربایجان در جنگ 44 روزه، با استفاده از پهپادهای ترکیه ای «بایراکدار» و پهپادهای اسراییلی «هرون-تی.پی» فرایند جنگ را به نفع خود تغییر داد. در این گزارش  تاکید شده است که جمهوری آذربایجان در انتخاب شرکای تسلیحاتی خود، به متحدان سیاسی موجود خود اولویت می دهد. برای جمهوری آذربایجان طی سال های 2010 تا 2015  روسیه، در سال های 2015 تا 2019 رژیم صهیونیستی و در سال 2020  ترکیه شریک اصلی تسلیحاتی بوده اند. مهم زیاد خرج کردن برای امور دفاعی نیست، بلکه هزینه هوشمند بودجه مهم است.»

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا