آذربایجاناخباراردبیلایرانقره باغویژه

همایش بین‌المللی مبارزه با افراط گرایی با محوریت قتل عام مردم بی گناه خوجالی در اردبیل برگزار می‌شود

دبیر همایش بین‌المللی اسلام، باریش ماهنیسی گفت: همایش بین‌المللی “اسلام، باریش ماهنیسی” با حضور اساتید برجسته‌ای از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه و گرجستان نهم اسفندماه در اردبیل برگزار می‌شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، مهدی میرزارسول زاده  پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: همایش بین‌المللی با عنوان “اسلام، باریش ماهنیسی” با موضوع مبارزه با افراط‌گرایی و خشونت با تاکید بر قتل عام و فاجعه خوجالی  روز چهارشنبه نهم اسفندماه امسال با حضور  اساتید برجسته‌ای از کشورهای جمهوری آذربایجان، ترکیه، روسیه و گرجستان  و نیز نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل به میزبانی دانشگاه محقق اردبیلی برگزار می‌شود.

وی در تشریح ابعاد برگزاری این همایش بین‌المللی افزود: همایش بین‌المللی “اسلام، باریش ماهنیسی” به همت مرکز پژوهش های فرهنگی آذربایجان، با موضوع مبارزه با افراط گرایی و خشونت و با تاکید بر قتل عام خوجالی در 25 و 26 فوریه 1992 با حضور میهمانانی از کشورهای روسیه، گرجستان، ترکیه و جمهوری آذربایجان در دانشگاه محقق اردبیلی برگزار خواهد شد.

دبیر همایش بین‌المللی اسلام، باریش ماهنیسی با اشاره به اینکه موضوع قتل‌عام آذریهای مسلمان در 25 و 26 فوریه سال 1992 موضوع و محور اصلی این همایش می‌باشد، افزود: با اینکه این اقدام در سال 1992 منجر به قتل عام 613 انسان بی گناه شد اما با گذشت سال ها از این حادثه هنوز از تلخی آن کاسته نشده و حرف های ناگفته فراوانی در مورد آن وجود دارد و دستهای پنهان و پشت پرده آن هنوز به طور کامل آشکار، شناسایی و رسوا نشده‌اند.

میرزارسول زاده ادامه داد: متاسفانه حمایات بی‌دریغ نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران از آذری های مسلمان جمهوری آذربایجان و قره‌باغ توسط نظام سلطه و صهیونیسم کمرنگ جلوه داده شده و هدف از برگزاری این همایش آشکارکردن جنبه‌های پنهان این ماجراست که تا امروز نیز دوام دارد.

وی برگزاری چنین همایش هایی را در حمایت از آذری زبانان مسلمان جهان مهم دانست و اظهار کرد: برگزاری چنین همایش هایی باعث می‌شود تا حقوق مسلمانان آذری‌زبان مسلمان جهان به خوبی شناخته شده و به راحتی توسط عده‌ای افراد سودجو و ظالم زیرپا گذاشته نشود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا