آذربایجاناخبار

هشدار در مورد خطر نفوذ داعش در قالب گردشگر به جمهوری آذربایجان

رییس اسبق کمیته دولتی امور تشکلهای دینی جمهوری آذربایجان و کارشناس امور کشورهای عربی از افزایش بی رویه تعداد گردشگران عربی به این کشور ابراز نگرانی کرد و گفت : داعش تهدید اصلی علیه امنیت جمهوری آذربایجان است .
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ‘رافق علی اف’ روز شنبه در مصاحبه با بخش آذری رادیو ‘آزادی ‘ گفت ، در دو ماه اخیر سفر های گردشگری از کشورهای خاور میانه و بخصوص از سوریه و عراق به جمهوری آذربایجان بطور قابل توجه افزایش یافته است و من آن را حتی عربی شدن گردشگری در کشورمان تلقی می کنم.
وی با اشاره به تهدیدات ناشی از فعالیت گروه تروریستی داعش در خاور میانه تعداد گردشگران عربی در جمهوری اذربایجان را 40 الی 50 درصد کل گردشگران خواند و در این ارتباط بر ضرورت تشدید کنترل در هتل ها و سایر اماکن عمومی تاکید کرد .
علی اف در خصوص ا فزایش سفرهای گردشگری از سوریه و عراق در شرایط فعلی این کشورها ابراز تعجب کرد و با اشاره به این که اغلب گردشگران به شکل خانواده هفت و هشت نفره به جمهوری آذربایجان سفر می کنند ، گفت ، این مساله برای من سووال انگیز است که آیا در سوریه و عراق به این تعداد انسانهای پولدار وجود دارند که به شکل خانواده هفت و هشت نفره سفرهای گردشگری را انجام می دهند؟
وی در مورد این سووال که از سوی چه کسانی تهدیدی برای جمهوری آذربایجان ممکن است وجود داشته باشد ، داعش را منبع تهدید عنوان کرد .
این مقام ا سبق جمهوری آذربایجان با تاکید بر این که هتل ها فقط به فکر کسب درآمد هستند ، لزوم تقویت تدابیر امنیتی در شرایط افزایش سفر های گردشری را امری مهم دانست .
این در حالی است که وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان در گزارش اخیر خود اعلام کرد تنها در ماه ژوئیه سال جاری، ده هزار و 73 نفر از امارات متحده عربی به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند که این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، صد برابر است.
وزارت فرهنگ و گردشگری جمهوری آذربایجان افزوده است : «افزایش این رقم نتیجه منطقی تبلیغات در چارچوب استراتژی بازاریابی این وزارتخانه ، شروع فعالیت دفتر نمایندگی این وزارتخانه در امارات متحده عربی و نیز اعمال مقررات تسهیل روادید برای شهروندان امارات عربی متحده از ماه نوامبر سال 2015 است.
در سال 2011 ، وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان با شرکت «آتلانتیس هالیدیز» امارات عربی متحده « قرارداد تامین خدمات روابط عمومی و جهت دهی به بازار در کشورهای همکاری خلیج (فارس)» را امضاء کرده است و از همان سال ، دفتر نمایندگی وزارت فرهنگ و توریسم جمهوری آذربایجان در امارات عربی متحده فعالیت می کند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا