آذربایجاناخبار

هزینه 8 میلیارد دلاری بازی های المپیک اروپایی سال 2015 برای جمهوری آذربایجان

آذربایجان برای برگزاری اولین المپیک  مسابقات اروپایی  که از  از ۱۲ ژوئن تا ۲۸ ژوئن سال ۲۰۱۵ برگزار خواهد شد بیش از 8 میلیارد دلار باید هزینه کند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، این مطلب را مجله انگلیسی زبان به نام تجارت نو اروپا (Business New Europe) در آخرین شماره خود منتشر کرده است.  

کمیته برگزاری این مسابقات گفته است که این بازی ها در تاریخ آذربایجان بعنوان یک رویداد تاریخی ثبت خواهد شد. در سال 2012 د رمسابقات یورویژن با اینکه آذربایجان برای برگزاری این مسابقات 75میلیون  دلار بودجه اختصاص داده بود ولی در واقعیت از 277 میلیون دلار الی  731 میلیون دلار هزینه گردید.در مقایسه با این باید اعلام کرد که در سال 2009 در مسابقات یوروویژن در روسیه این کشور 44 میلیون دلار هزینه نموده بود.

مسئول کمیته برگزاری مسابقات المپیک اروپایی گفته است که این بازیها بدلیل اینکه برای اولین بار است در آذربایجان برگزار می گردد ،می توان برای این کشور یک تورنمنت فوق العاده باشد. مسابقه یورویژن در مقابل این بازیها یک رویداد کوچک به نظر خواهد آمد . لازم بذکراست که گفته می شود با توجه به ارزیابی کیمته آمار درآمد هر شخص  درکشور حدود 441  منات (AZN  )می باشد.

انتهای پیام/د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا