آذربایجاناخبار

نیمی از زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان ، فعالان مذهبی هستند

پایگاه اینترنتی «میدان تی وی» خبر داد بیش از نیمی از زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان را که نامشان در فهرست « گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی » این کشور گنجانده شده است، فعالان مذهبی زندانی در جمهوری آذربایجان تشکیل می دهند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از  « میدان تی وی » ، فهرست زندانیانی را که سازمان های بین المللی آنها را زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان می شناسند، به روزرسانی شده و در این فهرست نام ۱۴۲ نفر از زندانیان سیاسی این کشور گنجانده شده است.
« گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی » در جریان فعالیت و تحقیقات خود ، افزایش موارد دستگیری و حبس افراد استفاده از حقوق اولیه ای نظیر آزادی بیان و تجمع و نیز سرکوب اقشار دیندار را شاهد بوده است.
یازده نفر از زندانیانی که نامشان در فهرست « گروه کاری تهیه فهرست واحد زندانیان سیاسی » آورده شده است، روزنامه نگار و ۸۳ نفر از آنان، دیندار ( فعال دینی ) هستند که در میان آنها نام های دکتر محسن صمدوف، رهبر «حزب اسلام» ، حاج طالع باقرزاده ، رهبر « جنبش اتحاد مسلمانان» ، حاج آبگل سلیمانف، رهبر پیشین « اتحادیه ارزش های ملی – معنوی » و شمار دیگری از دینداران مشهور جمهوری آذربایجان مشاهده می شود.
دو تن از این زندانیان سیاسی جمهوری آذربایجان، شاعر و نویسنده ، دوازده نفر از آنها ، فعال اجتماعی بوده اند و ۱۵ نفر نیز از جمله شهروندانی هستند که در اعتراضات عمومی به مشکلات معیشتی و اجتماعی دستگیر شده اند.
دو نفر از زندانیان سیاسی نیز به نام های علی انسان اف و رفعت صفروف ، از مقامات پیشین دولتی هستند و ده نفر از زندانیان سیاسی نیز اعضای گروه معروف به «گروه سعید داداش بیگلو» ( فعالان مذهبی که به ارتباط با ایران و تلاش برای براندازی مسلحانه دولت جمهوری آذربایجان متهم شده بود ) ، هستند. سه تن از زندانیان سیاسی که نامشان در این فهرست گنجانده شده است، در رده «گروگان های سیاسی» قرار دارند که برای اعمال فشار بر خویشاوندانشان دستگیر شده اند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا