روسیهگرجستان

نارضایتی روسیه از نتیجه مذاکرات با گرجستان

معاون وزیر امور خارجه روسیه ادامه مباحثات ژنو در مورد مسائل امنیتی قفقاز جنوبی را به دلیل بهانه تراشی‌های مکرر نمایندگان دولت گرجستان، دلسرد کنده ارزیابی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه خبری-اینترنتی «راس بالت»، “گریگوری کاراسین” معاون وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد که مقامات مسکو از نتیجه دور اخیر مباحثات ژنو در خصوص مسائل امنیتی در منطقه قفقاز جنوبی دلسرد شدند.

کاراسین در گفت‌وگو با خبرنگاران یادآور شد: مواضع هیئت نمایندگی گرجستان که روز چهارشنبه رایزنی‌ها پیرامون مسائل امنیتی منطقه را بلوکه کردند، موجب دلسردی ما از دورنمای آتی مباحثات ژنو گردید.

این دیپلمات بلندپایه که ریاست هیئت روسی در این مذاکرات را برعهده داشت، توضیح داد: در این مذاکرات نمایندگان تفلیس از ادامه مذاکرات به این دلیل خودداری کردند که به عقیده آنها در محل برگزاری این نشست بیش از اندازه نمایندگانی از طرف آبخازی و اوستیای جنوبی حضور داشتند.

معاون وزیر خارجه روسیه تاکید کرد: دلایل زیادی برای نگرانی وجود دارد، چرا که این نخستین بار نیست که چنین بهانه گیری‌های دیده شده است.

روسیه بعد از حمله نظامی آگوست سال 2008 گرجستان به اوستیای جنوبی، استقلال دو منطقه آبخازی و اوستیای جنوبی که گرجستان همچنان بخش لاینفک خاک خود می‌داند را به رسمیت شناخته و نیروهای روسی برای تامین امنیت دولت‌های محلی در این دو جمهوری، در منطقه مستقر شده‌اند. مذاکراتی موسوم به «مباحثات ژنو» برای حل و فصل مشکلات موجود در منطقه قفقاز جنوبی، با حضور نمایندگان روسیه، گرجستان، آبخازی و اوستیای جنوبی و میانجی گران بین‌المللی، از سال گذشته آغاز شده، ولی این مذاکرات هنوز نتیجه مشخص و قابل توجهی در پی نداشته است.

انتهای پیام/ص

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا