آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

نگرانی لابی های صهیونیستی آذربایجان از افزایش روابط تهران و باکو

در پی افزایش دیدار مسئولان دولتی ایران و جمهوری آذربایجان در ماه های گذشته، لابی های صهیونیستی در این کشور با اتهامات بی پایه و اساس بدنبال تضیعف این روابط هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، نشست وزرای سه کشور ایران، جمهوری آذربایجان و ترکیه در باکو باعث نگرانی سردمداران لابی صهیونیست گردیده و آنها با بهانه مختلف از جمله اینکه جمهوری اسلامی ایران در ظاهر عنوان می کنند که دوست کشور مسلمان همچون آذربایجان است ولی در عمل با کشور ارمنستان روابط حسنه داشته و مراودات سیاسی و اقتصادی دوجانبه با هم دارند.

در این زمینه پایگاه های اینترنتی آذری مانند (آخار. آذ و ینی مساوات) که عمدتا از طریق افراد بانفوذ رژیم صهیونیستی در این کشور ساپورت می گردند با ابراز نگرانی از این موضوع، آن را یک امر حیله گرانه از سوی ایران عنوان نموده و تاکید کرده اند جمهوری اسلامی ایران برای پیشبرد اهداف خود از جمله اتصال راه آهن کریدور شمال- جنوب دست به دامان جمهوری آذربایجان شده و در صورت موفقیت در این امر به اهداف خود که مزیت های فراوان اقتصادی برای این کشور در پی خواهد داشت می رسند.

در ضمن پایگاه اینترنتی آخار که از سوی پان ترک ها و تجزیه طلبان شانتاژ می گردد با اشاره به سفر هئیت اقتصادی از امارات به ارمنستان به گونه ای آن را به ایران و اسلام ارتباط داده و می نویسد بعضی از کشورهای اسلامی با شعار همبستگی اسلامی وانمود می کنند که طرفدار سرزمین های اسلامی هستند ولی در عمل با کشوری همچون ارمنستان که دستش به خون مسلمانان آغشته شده روابط حسنه داشته و روز به روز نیز این روابط را افزایش می دهند.

لازم به ذکر است این سایت های حامی رژیم صهیونیستی  و جریانات قوم گرا که دم از اسلام و اسلامیت می زنند در مورد کشتار وحشیانه رژیم کودک کش و تجاوزگر صهیونیستی به سرزمین های اسلامی که چندین دهه است بر مسلمانان فلسطین آتش گلوله بسته اند هیچ واکنشی نداشته و حتی در بعضی از مواقع از آنان نیز حمایت می کنند ولی چنانچه می بینند روابط ایران و جمهوری آذربایجان(در مقاطع مختلف)در حال افزایش است با عنوان مطالبی همچون روابط ایران و ارمنستان افزایش یافته و ایران هیچ گونه حمایتی از سرزمین های اسلامی(قره باغ ) ندارد سعی در تشویش اذهان عمومی دارند تا جلو افزایش روابط فی مابین را از حرکت بازدارند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا