آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

نگرانی رییس آمریکایی گروه مینسک از افزایش تنش در منطقه مورد مناقشه قره باغ

رییس آمریکایی گروه میانجی مینسک ویژه حل مناقشه قره باغ از افزایش تنش در منطقه مورد مناقشه ابراز نگرانی کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از شبکه تلویزیونی  «CBC» ، درگیریهای مسلحانه در خط مقدم جبهه در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی نگران کننده است.

جیمز وورلیک رییس آمریکایی گروه میانجی مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا ویژه حل مناقشه قره باغ کوهستانی با اشاره به وضعیت متشنج در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی که در چند هفته اخیر بیش از پیش وخیم شده، این مطلب را اعلام کرد.

رییس آمریکایی گروه میانجی مینسک سازمان امینت و همکاری اروپا با اعلام این که بی ثباتی وضعیت در منطقه مورد مناقشه قره باغ کوهستانی اثراتی در مذاکرات صلح مناقشه قره باغ باقی می گذارد گفت: این در حالی است که گروه مینسک پایبندی طرفهای درگیر برای رعایت مقررات آتش بس را بارها خاطرنشان ساخته است.

وی افزود: تاریخ سفر بعدی روسای گروه میانجی مینسک ویژه حل مناقشه قره باغ کوهستانی به منطقه هنوز اعلام نشده ولی به تحقق آن در آینده نزدیک امیدواریم.

رییس آمریکایی گروه میانجی مینسک تصریح کرد: در زمان حاضر مذاکرات با مقامات علی رتبه دو کشور درگیر برای دستیابی به راه حل دیپلماتیک در حل مناقشه قره باغ کوهستانی را ادامه می دهیم.

گفتنی است، ظرف چند هفته اخیر خرابکاریهای نیروهای نظامی ارمنستان در منطقه مورد  مناقشه شدت یافته و اگرچه چند روز پیش دچار شکست های سنگین شده، ولی تلافی ناکامی خود را با اقدامات مخرب  دیگر در مناطق مرزی افزایش داده است.

ارمنستان در این میان، درخواست روسای گروه میانجی مینسک سازمان امنییت و همکاری اروپا  ویژه حل مناقشه قره باغ کوهستانی برای رعایت جدی رژیم آتش بس در ایام اعیاد نوروزی و پاک در منطقه مورد مناقشه را بطور یکجانبه رد کرده است.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا