آذربایجاناخباراردبیل

حضور گسترده شهروندان جمهوری آذربایجان در مراسم بزرگداشت مجاهد فقیه حجت‌الاسلام مولایی

آیین بزرگداشت سومین روز درگذشت مرحوم حجت‌الاسلام عادل مولایی مجاهد فقیه، پژوهشگر و محقق برجسته حوزه و دانشگاه کشور در زادگاهش اردبیل برگزار شد.

در این مراسم که عصر امروز در مسجد اعظم اردبیل و با حضور اقشار مختلف مردم، مسئولان کشوری، استانی و جمعی از علاقمندان به این عالم عارف وارسته از کشور آذربایجان برگزار شد، شرکت‌کنندگان با فاتحه و صلوات یاد و خاطره حاج شیخ عادل مولایی را که سه روز پیش بر اثر سانحه رانندگی جان خود را از دست داد، گرامی داشتند.

در این مراسم پیام‌های تسلیتی از سوی علما، محققان و پژوهشگران برجسته کشور قرائت شد و مداحان و شعرای اردبیلی نیز در بزرگداشت مقام و منزلت این شخصیت وارسته اخلاقی، ادبی، علمی و پژوهشی برنامه اجرا کرده و حاضران را بهره‌مند کردند.

در این مراسم چهره‌های فاخر و بزرگ مداحی استان و همچنین استاد شاهی در فضیلت علم و ادب و مردم‌داری حجت‌الاسلام عادل مولایی از شخصیت‌های وارسته علمی و دانشگاهی استان اردبیل اشعاری را قرائت کرده و شرکت‌کنندگان با تسلیت درگذشت این چهره برجسته علمی به خانواده و نزدیکان او از خداوند متعال برای بازماندگان صبر مسئلت کردند.

در این مراسم  حجت‌الاسلام علی‌اکبر اجاق‌نژاد از چهره‌های برجسته و تأثیرگذار در منطقه آذربایجان اظهار کرد: مرحوم مولایی با سفرهای متعدد و پیگیری‌های مختلف سعی کرد تا مفاخر ارزشمند علمی، ادبی، فقهی، فلسفی و عرفانی منطقه آذربایجان را به علاقمندان شناسانده و نسبت به جمع‌آوری اطلاعات از آثار گران‌سنگ آن همتی راستین داشته باشد.

در این مراسم نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه اردبیل، استاندار، جمعی از مسئولان کشوری، استانی و میهمانانی از جمهوری آذربایجان حضور داشته و مسئولان فرهنگی و حوزوی کشوری همچون محمدعلی رجبی دوانی پیام‌های تسلیتی را به مناسبت درگذشت حجت‌الاسلام حاج شیخ عادل مولایی ارسال کرده بودند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا