آذربایجاناخبارعمومی

نمایش ۲۴۰ نوع سامانه تسلیحاتی در روز نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان

­پایگاه اینترنتی «اردو» ( ارتش) جمهوری آذربایجان از نمایش ۲۴۰ نوع سامانه تسلیحاتی این کشور از جمله تجهیزات پیشرفته نیروهای مسلح این کشور که بسیاری از آنها تولید رژیم صهیونیستی هستند، در روز نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در روز ۲۶ ژوئن خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «اردو» ، ارتش جمهوری آذربایجان سامانه موشکی « پولونز» Polonez ، تولید بلاروس و پهپادهای اسراییلی « هرون تی پی » Heron TP ، هرمس ۴۵۰ (Hermes 450 ) و هرمس ۹۰۰ (Hermes 900 ) ، موشک اسراییلی لورا LORA ، موشک ترکیه ای سُم SOM و بالگردهای آمریکایی بل – ۴۱۲ ، از جمله تجهیزات نظامی نمایش داده شده در روز ارتش جمهوری آذربایجان هستند.
« هرون تی پی » Heron TP:
پهپادهای اسراییلی « هرون تی پی » Heron TP ، تولید شرکت « صنایع هوافضای اسراییل» است . این پهپاد چندمنظوره است و پهپادهای تجسسی و هجومی آن، برای نخستین بار برای عموم در جمهوری آذربایجان نمایش داده شده است. این پهپاد برای عملیات تجسسی و ایجاد هماهنگی میان واحدهای نظامی زمینی و نیز وارد کردن ضربه به اهداف مورد نظر به کار می رود. بعید نیست که در آینده پهپاد « هرون تی پی » Heron TP همانند سایر پهپادهای اسراییلی در جمهوری آذربایجان تولید شود.
هرمس ۹۰۰ :
پهپاد هرمس ۹۰۰ نیز از جمله پهپادهای اسراییلی است که قادر به پرواز در ارتفاع ۹۱۰۰ و به مدت ۳۶ ساعت است. این پهپاد دارای کاربرد تجسسی است. پهپادهای هرمس ۹۰۰ برای استفاده نیروی مرزبانی دولتی جمهوری آذربایجان در سال ۲۰۱۶ از اسراییل خریداری شده و نخستین خبر درباره استفاده از این پهپادها در زمان برگزاری تمرینات نظامی در دریای خزر در سال ۲۰۱۷ ، انتشار عمومی یافته است. براساس برخی گزارش ها، در جمهوری آذربایجان ۱۵ فروند پهپاد اسراییلی هرمس ۹۰۰ وجود دارد.
پهپادهای هرمس ۴۵۰ :
پهپادهای هرمس ۴۵۰ تولید شرکت «البیت سیستمز» اسراییل است و کاربرد این پهپاد نیز شناسایی و تجسس است که قادر به پرواز به مدت ۲۰ ساعت و در مسافت ۳۰۰ کیلومتر است.
توپ های ونا ۲S31 “Vena”
توپ های ۲S31 “Vena” تولید روسیه است و دارای ۱۳ کیلومتر برد است و برای حرکت در مناطق ناهموار مناسب است.
سامانه موشک سُم SOM :
سامانه موشک سُم SOM تولید ترکیه و برد آن ۲۵۰ کیلومتر است. برای هدف گیری مراکز محافظت شده در زمین و دریا طراحی شده است. صنایع تولید موشک روکتسان ROKETSAN و موسسه تحقیقات و توسعه صنایع و علوم ترکیه ، چهار نوع از این موشک را طراحی و تولید کرده است و بر روی هواپیماهای اف ۴ و اف ۱۶ نصب و شلیک می شوند.
سامانه موشکی لورا LORA :
سامانه موشکی اسراییلی لورا ( LORA ( Long-Range Artillery تولید شرکت «صنایع هوافضای اسراییل » “İsrael Aircraft Industries” (IAI) است. برد آن ۳۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است. در مدتی کمتر از ده دقیقه به هدف می رسد. این موشک هم از روی زمین و هم از دریا می تواند شلیک شود.
سامانه موشکی پولونز Polonez :
سامانه موشکی پولونز تولید بلاروس ، از جدیدترین تجهیزاتی است که ارتش جمهوری آذربایجان به آن مجهز شده است. برد آن ۲۸۰ تا ۳۰۰ کیلومتر است.
سامانه موشکی ضدکشتی باراک ۸ :
سامانه موشکی ضد کشتی اسراییلی باراک ۸ ، تولید شرکت رافائل اسراییل است. نوع ZRK “Barak-1” دارای برد ۹۰ کیلومتر و
Barak-8ER دارای برد ۱۵۰ کیلومتر است. سیستم راداری این سامانه را شرکت « التا سیستمز» Elta Systems که بخشی از صنایع هوافضای اسراییل “Israel Aerospace Industries (IAI)” است ، تولید می شود.
سامانه موشکی اسپایدر “Spyder” :
این سامانه را شرکت های رافائل و صنایع هوافضای اسراییل “Israel Aerospace Industries (IAI)” تولید می کنند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا