آذربایجاناخبارترکیه

نمایشگاه مشترک نقاشان ترکیه و آذربایجان در باکو

جمعی از هنرمندان ترکیه و جمهوری آذربایجان نمایشگاه نقاشی مشترک با نام برادری رنگ ها در باکو برگزار کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، موسسه فرهنگی یونس امره در باکو با مشارکت رایزنی فرهنگی سفارت ترکیه در آذربایجان، شهرداری بالچوای ازمیر و اتحادیه نقاشان آذربایجان اقدام به برگزاری نمایشگاه نقاشی « برادری رنگ ها» در باکو کردند.

این نمایشگاه با حضور مقامات دولتی، نمایندگان مجلس آذربایجان، نمایندگان سازمان و بنیادهای ترکیه و شمار بسیاری از هنردوستان و علاقمندان گشایش یافت.

در این نمایشگاه مشترک بدری کارایاغمورلار، محمود دورموش، ریحان آباجی اوغلو، فادن سوزان کودسی اوغلو، گون دوغدو اوغراش و خدیجه آیدوغان از ترکیه و گونای مهدی زاده، صغری باقرزاده، عادله افندی، علی عسگر کاظم اف، روفار اصغراف، آذر اسلام، المار آغامیرزا، مهربان مهدی زاده و فاطمه مولاموا از آذربایجان به نمایش آثار خود می پردازند.

ابراهیم یلدریم، مدیر موسسه یونس امره در باکو در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: آذربایجان و ترکیه دارای فرهنگ مشترکی بوده و این پروژه با الهام از مفاهیم مشترک محقق شده است.

وی افزود: در این چارچوب نقاشان آذربایجانی و ترک گردهم آمده و تقریبا ۴۰ اثر نقاشی در معرض دید عموم قرار گرفت.

همچنین اویا ارگون، خواننده اوپرا از ترکیه پیش از افتتاح نمایشگاه کنسرتی در موزه مرکزی وزارت فرهنگ و گردشگری آذربایجان اجرا کرد. این نمایشگاه تا ۲۱ اکتبر برای بازدید عموم دایر است.


نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا