آذربایجاناخبارترکیهروسیهویژه

بیانیه جوانان دلسوز آذری مقیم اروپا؛ آتش خیانت و جنایت در ثروت آذری های جهان

جمعی از جوانان آذری مقیم اروپا ، آمریکا ، روسیه و ترکیه با انتشار بیانیه ای به ادامه تضییقات دینی و تاراج اموال مردم در این کشور  اعتراض کردند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پرتال خبری  ۷sabah ترکیه ، در این بیانیه آمده است:

بسم الله الرحمن الرحیم
بیانیه جوانان دلسوز آذری
آتش خیانت و جنایت در ثروت آذری های جهان
با هزاران تاسف دولت آذربایجان با دستور مستقیم موساد و سیا تصمیم به قلع و قمع تمام نخبگان و فرزانگان و هادیان کشور آذربایجان گرفته و درست مثل فتنه تاریک بنی امیه سراغ علماء مبارز که چشم و چراغ آذربایجان هستند رفته است و هیچ خیانتی بر یک ملت بالاتر از قلع و قمع نخبگان و علماء و دانشمندان آن ملت نیست.
دستور کلی استکبار جهانی برای مناطق شیعه نشین دنیا این است که هر فردی از علماء که قدرت رهبری و ساماندهی دارد یا از بیان ویژه برخوردار است باید حبس یا کشته شود. شیخ نمر با این دستور آمریکا و اسرائیل با دست خونین رژیم دست نشانده سعودی شهید شد . زکزاکی با همین دستور مورد هجمه قرار گرفت هزاران نفر از اطرافیان او شهید شدند و خود بشدت مضروب و بدون محاکمه حبس گردید و حالا نوبت به آذربایجان رسیده است . دستگیری های اخیر و صدور احکام بسیار سنگین و غیر انسانی و وحشتناک در حق علماء مهذب و متعهد این کشور قطعا کار خود دولت غیر مستقل آذربایجان نیست این جنایت ها نشان از صدور دستور ویژه از طرف موساد و سیا برای شیعیان آذربایجان، خاصه علماء شیعه است. جنایتی که دولت آذربایجان در حق علماء این کشور انجام می دهد در دنیا بی نظیر است و تداعی کننده تعامل شوم رژیم عفلقی صدام با علماء عراق است .
متاسفانه در آذربایجان خبری از دموکراسی نیست و هر چه هست ساختگی است. خبری از حقوق شهروندی و منشور حقوق بشر جهانی و تساهل نیست هر چه هست شعار است پشت پوسته این شعار ها اتاق های فکر مخوف کشور را مدیریت می کنند و بدتر اینکه در آذربایجان خبری از استقلال سه قوه نیست. قوه مجریه خود قاضی است و قاضی مامور ام تی ان است که در کسوت قاضی ظاهر شده است . خبیث ترین و ناپاک ترین قضات دنیا را باید در آذربایجان جستجو کرد. کسانی که آبروی دستگاه قضایی را بالکلیه از بین برده اند. با این وضع ما آینده ای بسیار تاریک برای کشور عزیزمان آذربایجان و ملت بزرگمان پیش بینی می کنیم هر چند که در حال حاضر بدترین امواج تاریکی کشور ما را فرا گرفته است.
جنایات و نقض حقوق بشری که در نخجوان توسط والی نخجوان انجام می شود اگر به دنیا ارائه شود، همه مستبدین عالم احساس حقارت می کنند اما با کمال تاسف حیاط خلوتی برای استبدادی ترین نظام تبدیل گشته است . ذره ای مجال برای آزادی بیان و انتقاد در آنجا و در کل کشور نیست و کشور در تاریخ خود بدترین و تاریک ترین و شوم ترین دوران خود را می گذراند. در روزگاری که کشورها و ملت ها روز به روز از جهت حقوق بشر و دموکراسی و آزادی و حریت، کرامت پیدا می کنند، کشور ما به دوران قرون وسطایی برگشته است . اگر قرار است بر حال ملتی گریسته شود آن ملت، ملت ماست. اگر قرار است ملتی به عنوان مظلوم ترین ملت به دنیا معرفی شود آن ملت، ملت ماست. اگر قرار است ملتی به عنوان زبان بسته ترین ملت به دنیا معرفی شود آن ملت، ملت ماست. اگر قرار است کشوری به عنوان زندان بزرگ به دنیا معرفی شود آن کشور غزه یا یمن نیست بلکه کشور پایمال شده و کرامت شکسته ماست .
ما در این بیانیه نهادهای بین المللی و ملت های آزاده و انسانهای آزاد را به مدد فرامی خوانیم. ملت ما زیر سنگین ترین چکمه ها و تازیانه ها و تحت شدیدترین استبداد و دیکتاتوری، ندای هل من ناصر و ندای واغوثاه و ندای یا للمسلمین دارد . دنیا باید بداند که در بی دادگاه های آذربایجان چه می‌گذرد.
سه سال حبس بر عالم وارسته و خطیب شایسته «سردارحسنلی »، محاکمه روحانیون بزرگ و ذی نفوذ نظیر ذوالفقار میکائیل اف و حاج المان آقایف، صدور ۲۰ سال زندان به اسطوره مقاومت و شجاعت حاج طالع باقراف، ۲۰ سال زندان به عباس حسین اف، ۱۰ سال به فواد قهرمانلی، ۱۹ سال به جبار جبار اف، ۱۷ سال به راسیم جبرائیل‌او و ۱۴ سال و شش ماه به هر یک از آقایان : شمیل عبدالعلی او ، ذاکر مصطفی اف ، جهاد باباکیشی زاده ، عباس قلی اف ، ابراهیم خداوردی اف ، اعتبار اسماعیل اف ، بهروز قلی اف ، علی نوروزی اف، علی بابا ولی اف، فرهاد بابا اف ، عباس تقی او ، ۱۰ سال به هر یک از آقایان رامین یاری اف و عقیل قلی اف و محکومیت حاج طالع باقر اف و عباس حسین اف به ۷ سال محرومیت از هر گونه ملاقات در زندان و محکومیت های عجیب و غریب قرون وسطایی برای متهمان حوادث نارداران، در حالی که تمام اتهامات ساختگی است و از همه بدتر صدور حکم انتقال حاج محسن صمد اف این شخصیت اسطوره ای تاریخ معاصر آذربایجان که مقاومت او عالم اسلام را به تحسین واداشته است، به زندان مخوف و وحشتناک و جهنمی قوبوستان که باید ۳ سال از محکومیت ۱۲ ساله خود را در آنجا سپری کند.
آقایانی که در نهادهای بین المللی هستید و دیده بانی از حقوق بشر انسانها را برعهده دارید! آقایانی که در موسسات حقوق بشری دل به بیچارگان و مظلومان می سوزانید! آزادگان دنیا که فارغ از منافع شخصی، خود را فدای کرامت انسان ها می کنید! به داد ملت آذربایجان برسید به داد بزرگان علماء که ثروت معنوی و فرهنگی این ملت هستند برسید. استبداد در این کشور هیچ حرمت و احترامی را برای ملت خود باقی نگذاشته است به داد زندانیانی برسید که هر کدام به منزله یک امت هستند و سیستم دیکتاتور آذربایجان با دقت و حساسیت تمام آنها را شناسایی و محبوس ساخته است.
و بالاخره آخرین سخن ما با ملت خودمان ملت بزرگ و فهیم آذربایجان است .
ملت عزیز! فرصت های بزرگ از دست رفته و می رود و دیکتاتور با سکوت شما هر سال جری تر می شود و سنگرهای جدید را فتح می کند. سکوت مرگبار کشور ما را فراگرفته است و کشور را به یک زندان و قبرستان تبدیل کرده اند .ملت حقوق اساسی خود را از دست داده است و به داد ما غیر از خودمان کس دیگری نخواهد رسید. البدار- البدار، الامان- الامان ، الغوث- الغوث ، العجل- العجل. نخوابیم که دشمنان غدار ما نخوابیده اند، دست روی دست نگذاریم که دشمن دست روی دست نگذاشته است. هزینه جنایات نظام را بالاببرید تا بیشتر از این جرات جنایت نداشته باشد و به داد فرزندان علمی آذربایجان که نماد نبوغ آذربایجان هستند ولی قرار است در سیاهچال های رژیم بپوسند برسید که فردا دیر است و جبران ناممکن.

جمعی از جوانان آذری مقیم اروپا ، آمریکا ، روسیه و ترکیه
رونوشت:
-سازمان عفو بین الملل
– شورای حقوق بشر سازمان ملل
-سازمان کنفرانس اسلامی
– سازمان دیده‌بان حقوق بشر
-دفتر سازمان ملل در مسکو و آنکارا

لینک خبر:http://www.7sabah.com.tr/haber/17860/dunya-azerilerinin-servetleri-yagmalaniyor/

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا